Rijden - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Rijden - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Rijden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

08 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

hoihoi,

Inmiddels zijn we al doorgewinterde links-rijders. Het was in het begin wel erg wennen (ruitenwisser en knipperlichten zitten verkeerd om :P) Maar het gaat steeds vaker goed.

We hebben de afgelopen dagen het noordelijkste puntje bekeken; overnacht bij bay of islands en n dag tripje gemaakt om het mooie en spirituele cape reinga (het uiterste noordelijke puntje), onderweg over 90 miles beach geraced (met 120!!!) in de tourbus. Onze chauffeur was erg grappig en aardig en kon goed maori, zo hebben we ook al wat woordjes in het maori geleerd :) Bovendien hebben we sand-boarding gedaan; op n soort wake-board van n duin af glijden, super leuk! Maar zwaar om die duin op te lopen.

Daarna wilde we in Dargaville overnachten (echt n gat!) maar t enige hostel dat er zat was dicht! Het was echt zo'n Amerikaans aandoend dorpje, zelfs de enige radiozender die daar te ontvangen was, was texas-country-achtig. Daarom reden we maar door naar n ander, groter dorp waar we prachtig overnacht hebben (Whangarei). Volgende dag n waterval bezocht en naar Auckland waar we bij Peter & Ingrid (kennissen Nicola) mochten slapen.

Vandaag van Auckland naar Rotorura gereden, t uitzicht vanuit de auto blijft schittered! Weer heerlijke stops en lunch-pauzes bij mooie stranden. Alles is hier mooi, al doet het ook allemaal Amerikaans aan met de dorpen die uit n tankstation en n macDonalds/Subway bestaan. Ik zou er nooit willen/kunnen wonen. Maar Auckland is daarintegen n prachtige stad met veel groen. En bovendien zijn alle mensen hier zo aardig. Als n hostel vol zit advieseren ze je n andere, als ze iets niet hebben in n winkel weten ze waar je t wel kunt krijgen en zelfs met de cassieres hebben we leuke praatjes over waar we vandaan komen en waar we heen gaan. Ook in alle hostels zijn ze erg vriendelijk en behulpzaam, overal is t schoon en goede keukens waardoor we nog geen enkele keer buiten de deur gegeten hebben.

Vandaag heel even n klein parkje met gijzers in geweest (wat stinkt dat!) en morgen naar grotere parken en lake taupo! Wordt veel wandelen en even wat minder rijden. Dat mag overmorgen weer, als we naar Wellington gaan om donderdagochtend vroeg de boot naar t zuidereiland te pakken.

Veel te doen en te zien dus! En we hebben al zoveel gezien van dit prachtige land.

liefs en tot blogs

• 08 Augustus 2011 - 09:19

Dirk-Jan:

Zijn er ook al ergens foto's? Hebben jullie een auto?

• 08 Augustus 2011 - 09:22

Dorine:

Foto's komen waarschijnlijk als we terug zijn... kost tijd en internet is best duur hier :$

Verder hebben we n huurauto! Sorry dat ik dat vergeten was te vermelden. We huren n nissan sunny, met automaat, dat is wel fijn met t links-rijden, niet ook nog ns aan schakelen denken :D

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

5 weken Nieuw Zeeland

Met Nicola en Noortje door NZ reizen :)