brrrrrrrrrrrrrr - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu brrrrrrrrrrrrrr - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

brrrrrrrrrrrrrr

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

16 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Kia Ora! (Maori groet)

Inmiddels trekken we steeds verder naar het zuiden, dus wordt t steeds kouder (logica van de andere kant v/d wereld). We hebben nu al 2 dagen achter elkaar wat sneeuwvlokjes uit de lucht zien vallen, erg mooi, maar WAAROM ben ik in mijn ZOMERvakantie in n land waar t nu winter is!?! Ik lijk wel gek :P Volgende keer ga ik in de zomer... ik ben echt geen mens voor sneeuw en kou, hoe mooi t ook is.

Desondanks zijn we zuiderlijker gereisd. Na n prachtige, kronkelige auto-tocht langs de kust (1 van de 10 mooiste tochten v/d wereld, volgens de Lonely Planet)bezochten we de pancake rocks, er leuk, maar het woei erg hard! Waardoor t helaas ook weer koud was :P

Nu zijn we in Franz Josef, dorpje dat aandoet als n wintersport dorpje (wat t ook n beetje is. Vanaf hier hebben we gister de Franz Josef Glacier bezocht (we mochten niet te dichtbij komen, ivm instort gevaar). Vandaag zijn we naar de Fox Glacier geweest, gelijkend, ook met veiligheidsvoorschriften, alleen nu mochten we dichterbij komen. Hiervan zijn natuurlijk erg veel foto's (ook van ons met sjaals en mutsen...) Die komen later wel n keer, als de computers weer wat sneller zijn.... Tot die tijd kan ik jullie wel de website van de picasa van Nicola geven, die heeft namelijk veel geduld gehad en er wel nu al n kleine slectie aan foto's op gezet:

Nicola' album van het Noorder eiland: https://picasaweb.google.com/103880203942741098158/NieuwZeelandNoordereiland?authuser=0&authkey=Gv1sRgCP3j-oiRz6yC4gE&feat=directlink#

Nicola' album van het Zuider eiland: https://picasaweb.google.com/103880203942741098158/NieuwZeelandZuidereiland?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMHo9M_u6azlJg&feat=directlink#

Verder zijn we vandaag naar t kiwi-centre hier geweest, waar we in n donkere ruimte naar 2 kiwi's die rondscharrelde mochten kijken (het zijn schuwe nachtdieren, dus we moesten heel stil zijn en mochten absoluut geen foto's maken). Het was leuk deze zeldzame diertjes ns in t echt te zien, ze zijn best schattig en lopen wat onhandig op hun kleine dikke pootjes en scharrelen over de grond met hun lange snaveltjes.

Morgen gaan we n poging doen de Haast Pass door te komen, maar waarschijnlijk ligt er te veel sneeuw en hebben we sneeuwkettingen nodig (die we niet hebben en hier ook niet kunnen huren), dus dan moeten we nog wat langer wachten, de weersverwachtingen zien er namelijk wel goed uit (dus geen ellende zoals op het Noordereiland en in het Noord-Oosten van het Zuidereiland.

liefs en tot de volgende keer als k n computer kan vinden :)

• 22 Augustus 2011 - 11:31

Carmen:

Wow, Dorine, dat is nog eens wat anders! Geniet!!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

5 weken Nieuw Zeeland

Met Nicola en Noortje door NZ reizen :)