Laatste dagen :( - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Laatste dagen :( - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Laatste dagen :(

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

29 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Heyhey,

Inmiddels al n tijdje geleden dat ik voor t laatst iets van me liet horen. Alles gaat hier nog prima (we lopen zelf af en toe hard!) behalve dat we vrijdag alweer op huis aan moeten :( en Noortje achter mogen laten in dit prachtig land.

Even een korte update: In Dunedin hebben we ons goed vermaakt. We zijn het Peninsula verde opgereden (in het gezelschap van n Duitse jongen die geen auto had en ook wel mee wilde :P). Ondanks dat het een bewolkte dag was, was de tocht succes! We hebben pinquins in hun lieve kleine holletjes zien zitten en op Sandfly-beach hebben we zelf op n afstandje van de zee naar hun beschermde gebied zien waggelen. Op datzelfde strand hebben we ook zeeleeuwen op n paar meter afstand zien luieren en uit de zee zien komen. Gaaf om deze dieren in hun natuurlijke omgeving te zien! Daarna vertrokken we om verder te reizen langs de oostkust van het Zuidereiland. Toen naar Oamaru, waar we bij n ontzettend lieve, moederlijke, hippie-achtige vrouw in n hostel sliepen en nog meer pinquins zagen! Vervolgens reden we naar Timaru waar we zelfs in ons bh op t strand hebben kunnen liggen! Weer was anders na t snowboarden van n krappe week daarvoor :P

De 25ste hadden we n rustdagje in Akaroa, n lief kustplaatsje dat frans aandeed. Bleek te komen doordat het eerst heel even vand e fransen is geweest. Het hostel wat erg frans en roze :P De foto's komen als ik trg ben. De volgende dag onze huurauto ingeleverd en n transfercar opgehaald (gratis auto, omdat hij voor t verhuurbedrijf trg gereden moet worden). Dit alles in Christchurch, waar we uit nieuwsgierigheid even rondkeken. Zo triest! Het was duidelijk ooit n mooie bruisende stad, maar t hele centrum is kapot en uitgestorven :( Daarna snel doorgereden naar Kaikura. Daar hebben we de dag erna n walvissen tocht gemaakt! We hadden geluk: prachtig weer, rustige zee, 5 (!) potvissen, mooie walvisstaart foto's en n school dolfijnen! Noor zag zelfs ook n albatros! We hebben zoooo'n mazzel deze vakantie (klop t snel af!).

En toen begon de terugreis :( We reden naar Picton waarna we 3,5 uur op n ferry (bluebirdge deze keer) mochten zitten om vervolgens rond half 6 's avonds in Wellington aan te komen. Daar hebben we weinig anders gedaan dan slapen en eten. Tenslotte zijn we alweer wij vanochtend: vroeg vertrokken uit Wellington en ruim 7,5 uur gereden naar Hamilton waar we nu zijn. Morgen moeten we namelijk in Auckland zijn om de auto (campervan eigenlijk) in te leveren. Het is best leuk om met n campervan rond te rijden, maar wat slurpt zo'n ding benzine! Bovendien is het n beetje eng rijden als t waait... Maar het voelt ook wel stoer! Al is het optrekken iets minder stoer... van 0 naar 100 in..... nou ja... n minuut ofzo, met veel herrie erbij :P

Sorry dat t n van de hak-op-de-tak-blog is, maar ik heb niet zoveel tijd en wilde alles vertellen, aangezien het (waarschijnlijk) m'n laatste blog is tot ik weer in nederland ben (kom zaterdagochtend aan en ben dan ca. 2 dagen niet aanspreekbaar ivm jetlag :P )

We hebben dus nog 2 volle dagen in Auckland voor Nici en ik trg vliegen, wel relaxed, dan kunnen we die stad en omgeving ook nog bekijken :)

Tot in Nederland allemaal!
Veel liefs

ps: Ik kan iedereen aanraden dit prachtige land met al zijn schitterend natuur en lieve mensen ook ns te bezoeken! Ik ga het erg missen... evenals de vrijheid die het reizen geeft, het is altijd moeilijk om weer terug naar het echte leven te gaan...

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

5 weken Nieuw Zeeland

Met Nicola en Noortje door NZ reizen :)