foto try-out - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu foto try-out - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

foto try-out

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

11 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Nelson

Heyhey,

Inmiddels op het zuidereiland beland. We hebben vlakbij Rotorura het prachtige Tongariro park bezocht(hopelijk goed gespeld, maar vast niet :P). Daar staan 3 grote bergen/vulkanen in, 1 ervan 'speelde' Mt.Doom in de Lord of the Ring film. We hadden weer enorm geluk met het weer en hebben een prachtige wandeling van 2,5 uur door het park kunnen maken. Daarvoor hadden we nog leuke mud pools bezocht, leuke borrelende grond die naar zwavel stinkt :P Heel indrukwekkend.

We overnachtten in t idyllische Whanganui, prachtig chique, liefelijk, dorpje aan n rivier waar zelfs n roeivereniging was; hebben we niet bezocht, maar we zagen wel skiffjes over t water gaan, erg mooi!

Daarna naar Wellinton gereden waar we hebben geshopt :P (ik had echt nog n warme broek nodig, anders loop ik 5 weken in dezelfde rond... ik was namelijk vlak voor vertrek uit n andere gescheurd... :$ ) En boxjes gekocht :D nu hebben we dankzij iPod en iPhone ook muziek op de vele plekken in NZ waar de radio geen bereik heeft. Ook voor Nici hebben we naar n broek gekeken, maar die blijkt n lastige pasvorm te hebben.

Vanochtend vroeg met de ferry naar t zuidereiland. Onze huurauto (die we al sinds Auckland huren) is ook mee gegaan, Noor heeft n leuke prijs voor zowel auto als ferry kunnen afdingen door erg lief te giechelen over de telefoon. Onze auto is n automaat, n Nissan sunny, die soms met stijle hellingen wat moeite heeft, maar we zijn nu al helemaal aan m gehecht. We rijden om de beurt en niemand ooit langer dan 2 uur achter elkaar (erg veilig).
Helaas is t weer nu wat minder, maar de komende 3 nachten zijn we in Nelson, even relaxene n ook t Abel Tasman Park bezoeken. Daarna verder Zuid, kijken hoever we komen. Er schijnt namelijk nogal wat sneeuw te liggen her en der... we zien t wel :)

Nu nog wat leuke feitjes over NZ die wij ontdekken:
- echt iedereen is lief! ook road-workers zwaaien vrolijk als je weer door mag rijden.
- er zitten veel Starbucksen...
- internet is traag en gaat vaak nog met MB's
- possums zijn heir veel en schijnen door mensen uitgezet te zijn, stom, want ze verwoesten hier kennelijk natuur en vogels, gelukkig worden ze veel doodgereden (t-shirt tekst: "possums; New Zealands little speedbumps")
- Rugby is HOT, iedereen is van van de " all blacks" en begin september is hier de world cup! We hebben al n keer gekeken op de tv; het is veel cooler dan voetbal! Hierbij mag je tenminste tackelen, echte mannen ipv die voetballende watjes die bij t minste geringste aanstelelrig op de grond vallen :P

Btw: Ik ben foto's op picasa aan t zetten, duurt heeeeel lang, als ie klaar is zet ik nog even n links op deze blog.

liefs!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

5 weken Nieuw Zeeland

Met Nicola en Noortje door NZ reizen :)