Op naar Chaing Mai - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Op naar Chaing Mai - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Op naar Chaing Mai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

07 Maart 2009 | Thailand, Nong Khai

Geweldig om te zien hoeveel mensne mijn weblogje lezen :D en leuk dat iedereen regeerd :D Ik vind het leuk om wat van jullie te horen en schroom niet om af en toe een mailtje te sturen. Zo kan ik jullie leven in holland ook nog een beetje volgen :D

Hier mijn (voorlopig) laatste berichtje vanuit Nong Khai.
Morgenavond vertrek ik met de nachtbus naar Chiang mai. Samen met Klara ga ik daar 3 weken lang lesgeven op English Summer Camps. Daarna keer ik voor 2 weken terug naar Nong Khai, vervolgens vier ik in Nong Khai thai new year (Songkran) en dan gaat het reizen beginnen!
Hier even een overzichtje van wat ik de afgelopen dagen heb gedaan:

We hebben hier afgescheid genomen van Dan(usa), hij is vertrokken naar Laos en inmiddels zit hij in Cambadia. Afscheid nemen van andere vrijwilligers is nooit leuk, maar het hoort erbij.
Verder is Renee (engeland) geen vrijwilligers meer! Ze heeft een baan bij Travel 2 Teach (de organisatie waarmee ik hier ben). Ze regelt alle buitenlandse bezettingen van T2T. Ze zit nu elke dag in the office achter een computer. Ze baalt dat ze de zon mist, maar ze vind het erg leuk om deze baan te hebben (eigenlijk wilde ze na het vrijwillegerswerk een baan als docent in Azie vinden).

Ook heb ik nog iets ontzettend mafs en grappigs gedaan :P (vonden renee en ik dan...). We hadden van de monniken gehoord dat sommigen nog nooit pizza gegeten hadden. Dat komt omdat ze alleen eten wat de mensen die rondom de tempel wonen 's ochtends (om half 6) aan ze geven. Pizza's zijn te duur voor de thaise bevolking. De monks die al bijna hun hele leven in de tempel wonen hebben dus nog nooit westers voedsel gegeten. Renee en ik besloten een pizza te kopen en die op maandagochtend om half 6 in de zilveren kom te doen waar de monniken mee rondlopen. Zo gezegd zo gedaan en we stonden om kwart over 5 op om elk met een pizzadoos met een halve pizza (we wilden allebei iets geven!) naar buiten te lopen. Toen de monniken langskwamen knielden we en legde we de doos op de zilveren kom (hij paste er niet in! de pizzadoos was te groot). De monnik vertrok geen spier, maar we zagen hem later wel praten en ernaar wijzen bij z'n vrienden. Het was allemaal erg maf om te doen. Helaas zagen we geen monnik die we kende, dus we weten niet of het bij 1 van de monniken waar we les aan geven terecht is gekomen. Maar het was leuk om te doen en het was een speciale ervaring.

Zoals jullie misschien al gelezen hebben bij m'n foto's op picase is mijn lesgeven afgelopen. De kids hebben nu examens en daarna vakantie. Dat betekend dat het andere vrijwilligres werk begonnen is. Afgelopen week hebben we elke dag 3 uur geschilderd. In de brandende zon, van 9 tot 12 de muur van de Mee Chai school eerst afkrabben en daarna verfen. Het was best zwaar werk, maar het is leuk om gelijk het resultaat van wat je aan het doen bent te zien.

Ook is er sinds donderdag een festival gaande. Het doet me een beetje denken aan koninginnendag of kermis. Er zijn allemaal kraampjes met allerlei leuke dingen. Veel eten, suikerspinnen(!), meubels, planten en er zijn ook schiettenten, botsauto's, een reuzenradje :P en allerlei andere kermis-attracties. En 's avonds zijn er live-optredens. Het is erg leuk om daar 's avonds rond te lopen tussen alle thaise, feestende mensen en te genieten van alle vreemde aziatische en bekende westerse dingen.
Het festival wordt gehouden ter ere van het einde van de oorlog tussen Laos en Thailand (lang, lang geleden). Thailand won!

Op vrijdag (gisteren) ben ik samen met Julia en Mathilda (zweeds) naar de "poor school" geweest. Dit is een school voor de arme kinderen, het bestaat uit 1 klas van 18 kids in de leeftijd van 6-12. De kinderen zijn zo lief, braaf en gemotiveerd. Het was erg leuk om daar les te geven.
De vrijdagavond bracht ik weer op het festival door. Deze keer met Caroline (engeland) en Angelika (duitsland) Ze zij vrijwilligsters in Nam Som, maar kwamen een weekendje hier heen voor t festival.

Nou, dat was t wel zo'n beetje. Zondag dus in de bus naar Chiang Mai. Daar zie ik Kathleen (duitsland) weer :D dus dat wordt gezellig! Hoe gezellig laat ik daar wel weten als ik een internte cafee kan vinden, maar dat wordt vast geen probleem ;)

kusjes,
Dorine

p.s. had ik al verteld dat het vrijdagavond de 27ste zowaar een beetje regende en wat meer onweerde en nog meer waaide in de avond!
en dat de princes (de kleindochter van de heilige koning) op 20 februari in Nong Khai was, ze had de terras van Warm Up (waar wij altijd heen gaan) afgehuurd, ze schijnt hier dichtbij (in Udon Thani) te wonen. Ze is 25 en ik heb haar gezien! oooeee :P

p.p.s.
hier weer wat foto's:http://picasaweb.google.com/doortje98/Thailand4#

• 07 Maart 2009 - 08:43

Dennis:

Hey Dorine,
    Leuk om weer een blog te lezen :D

Je bent en blijft een bezig bijtje, of je nou hier bent of ergens anders, helemaal top :D.

Succes in Chaing Mai iets verteld me dat je daar toch ook weer gigantissch veel plezier gaat beleven :P

Veel plezier!!

• 07 Maart 2009 - 09:27

Hylke:

zo grappig, ik heb ook net gesocialiseerd met een duitse angelika; ze studeerd nederlands in munster... (ben op schoolreisje geweest...) volgende keer wel handtekening van die prinses vragen he...!
    veel plezier nog waar je je ook richt!

• 07 Maart 2009 - 15:23

Narda:

Hey lief zusje,

Nice pics, nice story! Je maakt zo veel coole dingen mee >

• 10 Maart 2009 - 17:56

Nienke:

Dorine, aan je blogs te lezen heb je naar je zin. Het kan niet anders. Geniet van de zon, en ook beetje voor mij. Hier regent het aldoor :P.

Veel plezier nog met alle spannende dingen die je nog gaat doen!

kus Nienke

• 12 Maart 2009 - 22:50

Jette Westerbeek:

Lieve Dorien,

Eindelijk heb ik eens gekeken op jouw website en alle berichten achter elkaar gelezen. Leuk om te lezen hoe je je daar thuis bent gaan voelen en allerlei nieuwe vaardigheden ontwikkelt. Op de foto's lijk je, vind ik, veel meer op Narda dan me 'life' opviel. Wat treurig dat die monnik geen engelstalige literatuur had en het nu met Jip en Janneke moet doen. Misschien een idee om t.z.t. oude schoolboeken te verzamelen en naar dat klooster te sturen?
    Met ons gaat het allemaal goed en het wordt nu toch eindelijk ondanks veel miezerige dagen een beetje lente. We zagen tenminste al een bij in de tuin en een eend met jongen in de gracht, wat wel weer erg vooruitlopend op de gang van zaken is. Een heel goede tijd nog en ik blijf je reisverhalen volgen.
    Hartelijke groet,

Jette