Miljonair voor 1,5 week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Miljonair voor 1,5 week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Miljonair voor 1,5 week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

30 April 2009 | Thailand, Chiang Mai

Heyhey,
Weer een berichtje uit Thailand. Ik ben weer terug in Chiang Mai, na bijna 2 weken door Laos gereisd te hebben. Een overzichtje van de afgelopen 2 weken:
Vrijdag de 17e (1 dag na de verjaardag van mijn lieve zusje die nu 18 jaar is!) vertrok ik naar Vientiane, de hoofdstad van Laos, vlak over de grens en dus dichtbij Nong Khai. Ik ging daarheen met Nanna (Denmark) en Natalie (usa), we hadden allemaal een 2 month Thailand visa nodig. We vertrokken vroeg om zeker te zijn dat we op tijd bij de ambassade zouden zijn. Nou, op tijd waren we, helaas hadden de werknemers besloten dat het nog Sonkran was en dus was het geheel gesloten t/m zondag! Wij balen, maar goed, we waren van plan om naar Vien Vang te gaan, dus dat deden we dus maar een dagje eerder.
Die zaterdag hebben we kennis gemaakt met het fameuze rivertuben. En we dreven in onze tubes van bar naar bar. Het was eigenlijk best leuk, ook zonder dronken of zwaar onder invloed van mushroomshakes te zijn. En ik heb zelfs 1 van de ziplines gedaan :D
Zondag weer terug naar Vientane en maandag paspoort wegbrengen (duurde een paar uur met de gigantische rij) en dinsdag paspoort weer ophalen (wat ook weer uren duurde). Dit moet toch efficienter kunnen! Maar goed, onderwijl hebben we ook kunnen genieten van Laos en hoe frans dat eigenlijk is. Frankrijk heeft hier tamelijk huigehouden en soms zijn er straatjes of winkeltjes die zo ontzettend frans aandoen dat ik er tamelijk van in de war raakte :P
Dit franse hield ook in dat je overal baguettes kon krijgen. Voor 10.000 kip (ca. 1 euro). Met tomaat, komkommer, sla en! la vache qui ri :P (en diverse varianten met kaas, bacon, tonijn, ei etc.)

Dinsdag nam ik afscheid van Nanna en Natalie :'( die terug gingen naar Nong Khai. Ik vetrok met de bus terug naar Vang Vien. Daar bleef ik woensdag. Die dag was ik ziekjes, dus ik heb de hele dag niets gedaan, behalve tv kijken in 1 van de vele barretjes waar alles op hangovers is ingestelt (veel vet eten, chille kussens en alles gericht op de tv'v waar niets anders dan Friends of The Simpsons te zien is).
Donderdag de bus naar Luang Prabang en daar overnacht in SpiceyLaos. Echt een goeie plek om mensen te ontmoeten :) Ik heb er Nikki (Engeland) ontmoet en samen met haar heb ik vrijdag en zaterdag sightseeing gedaan. Zondag ook nog met Alison (ook Engeland), waar ik naast in de bus had gezeten. Mooie tempels en grotten gezien (zie foto's). Luang Prabang is echt een mooie stad. Het was de voormalige hoofdstad, totdat de fransen besloten dat Vientiane beter geschikt was.
Zondag morgen nam ik de 9,5 uur durende boot naar Pakbeng, daar de nacht doorgebracht en de volgende ochtend 9,5 uur naar Huay Xai. En op dinsdagochtend dan eindelijk de grens over om weer in Thailand aan te komen :P
De tocht was prachtige over de Mekong river. Op de boot kwam ik Sietse tegen. Nederlander die erg veel reiservaring had. Met hem heb ik een kamer gedeeld en gereist tot Chiang Mai.

Sinds dinsdag ben ik weer in Chiang Mai. Gezellig een beetje rondhangen met Archie (duitsland) en alles regelen voor mijn reis naar t zuiden. Ik vertrek (als het goed is) zaterdagavond naar Bangkok, daar kom ik dan zondagochtend aan en vervolgens neem ik weer de nachttrein, naar Surat Thani. Daar wacht Kathleen (duitsland) op me en dan gaan we 2 weken van de stranden genieten!

Jullie allemaal een hele fijna koninginnedag en mijn mams natuurlijk GEFELICITEERD!

tot over 5 weekjes

p.s. nieuwe foto's :
http://picasaweb.google.com/doortje98/Thailand8Laos#

  • 30 April 2009 - 16:55

    Dirk-Jan:

    Leuk op de hoogte te zijn. Mooie foto's. Laos lijkt me nog mooier dan Thailand.

  • 02 Mei 2009 - 16:49

    Lianda:

    Heej Dorine, wat ben ik ontzettend jaloers zeg, jij bent nog lekker aan het reizen, Loas lijkt me echt geweldig, met al die stokbroden, jammie!!ik zit daarentegen weer bij mijn oude baan, hard aant werk. Geniet ervan, en doe Kathleen de groetjes van mij.liefs

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 29633

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: