scorpio eats scorpio - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu scorpio eats scorpio - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

scorpio eats scorpio

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

18 Februari 2009 | Thailand, Nong Khai

Goedenavond allemaal,

Alweer een tijdje geleden dat ik iets van me liet horen (niet in vergelijking met andere wereldreizigers, maar wel voor mijn doen :P). Ik heb wel een goed excuus, ik had het namelijk ontzettend druk met allemaal leuke dingen :D (zoals erg veel gezellige etentjes, incl. gitaarspel en zang, met de andere vrijwilligers op het balkon van de andere dorm)

Een korte samenvatting wat ik de afgelopen tijd heb gedaan:
We hebben eindelijk de ideale plek gevonden om onze lesson-preps te doen. Dat is namelijk aan de rand van het tropische zwembadje dat op 15 minuten fietsen van onze dorm is. Je kunt er een heerlijk verfrissende duik nemen (wat wel nodig is bij temperaturen rond de 34 graden).
De les voorbereidingen doe ik met Arjan (dutchie) en Renee (english). Renee wil in Azie blijven om hier te wonen en te werken als lerares. Ze is daarom erg serieus bezig met de lessen en ze is echt een fantastische lerares!

Ook heb ik al de eerste boedistische feestdag meegemaakt. Het was de 9e Buddah day en ik hoefde geen les te geven. Nieuwsgierig trokken we erop uit om te zien wat er zou gebeuren. Het bleek weinig bijzonders te zijn. De monks vertelde ons dat er meer mensen op deze dag kwamen bidden en offeren en 's avonds zouden ze bidden en 3 rondjes om de tempel lopen. Weinig bijzonders dus. Maar wel leuk om het van de monniken te horen. Hun engels is niet geweldig, maar we begrijpen elkaar en ze willen graag met ons praten. De meesten komen overigens uit Laos, ze studeren hier omdat er in Laos geen (goede) monk-university is. Maar ik ga niet te veel vertellen over de monniken, want dat zit ik hier morgen nog (en dat wordt een dure grap). Dus die verhalen houden jullie van me te goed!

Verder heb ik de cursus voetmassage redelijk succesvol afgerond. Uncle Chauchau (onze leraar :P) Is erg schattig en vind het geweldig om ons les te geven en blijft ons maar eten geven (doet iedereen hier). Bij terugkomst kan ik dus alle vermoeide voeten en benen behandelen! (ze dienen wel schoon te zijn en ik vraag meer dan ze in thailand doen :P)
Met de vrijwilligers hebben we valentijnsdag gevierd door op vrijdagavond een romantische boat-trip te maken op de Mekong river. Een uurlang rondvaren tijdens de zonsondergang. Was erg mooi en romantisch om te doen (met z'n 9-en :P)

En misschien is het aan jullie voorbij gegaan, maar het is Valtijnsdag geweest! :P En in Thailand zijn ze daar gek op. DUs de vrijdag ervoor hebben we op school engelse valentijnskaarten gemaakt met de kids (wel voor hun moeder, want aan verkering doen ze hier nog niet op hun 12e). Van de docenten kregen we een erg mooie roos en ook de kinderen riepen allemaal dat ze van ons hielden :P Erg schattig. Maar niet half zo schattig als mijn lieveling op P3 (hij is dus 8 jaar). Hij heet game en is een lady-boy in wording. Als hij lacht vergeef ik hem alles! Hij is zooo'n schatje en afegelopen dinsdag gaf ik hem les. Hij zat heel verlegen te lachen en riep dat ik moest komen (renee liep al naar hem toe, maar het moest echt Doreen, zijn). En toen gaf hij me een erg mooi versierde barbie-pop. Jullie snappen nu vast wel dat ik smoorverliefd ben en nooit meer terug wil naar Nederland (tenzij is Game en een paar andere kinderen mee mag nemen:P)

OW en om op de titel van m'n blog terug te komen (ik weet het ik schrijf erg onsamenhangend:P).
Ik heb zondagavond op de markt gefrituurde sprinkhaan en schorpioen gegeven! Gewoon, in hun geheel (alleen de staart van de schorpioen moest er wel af, want die was giftig:P)

Tot slot nog de mededeling dat ik naar het Historical Park ben geweest, erg leuk om te zien, maar weinig bijzonders. (op de tuktuk na die de berg niet op kwam, met als gevolg dat Dan en ik moesten lopen terwijl hij weg reed met Lianda en Arjan achterin!)

En een waarschuwing aan allen. Ik doe nu een 2 weekse (5 dagen in de week) cursus bij dezelfde coole oude leraar waar ik al eerder was. Ik kan al trappen, meppen en gemene stoten uitdelen met m'n ellenbogen. (tijdens het leren om knietjes te geven scheurde mijn, veel te oude, broek XD). Dan(u.s.a.), Arjan(dutchie) en Kevin (barman in Nong khai, via hem boxen we) vonden het erg grappig...
Dus morgen een box-broek kopen en verder trainen.

Nou, dit verhaal is wel weer lang genoeg, wat ik vergetn ben volgt laten in een nog minder samenhangend geheel. Tot blogs!

ps. foto update: http://picasaweb.google.com/doortje98/Thailand3# misschien ga ik er ook nog wat bij zetten, maar hier alvast de eerste alding foto's


  • 18 Februari 2009 - 14:00

    Hylke:

    doe maar wel rustig aan met dat vechten dorine, is niets voor jou...
    leg je vooral toe op masseren idd, ik ben trouwens daar nu ook mee bezig; kijk filmpjes op videojug; zeer ontspannend...
    veel plezier iig, en tot over iets meer dan een maandje...?


  • 18 Februari 2009 - 14:27

    Narda:

    Zussie!

    Wat doe je toch veel !

    Wees voorzichitg met me nu je kunt thaiboxen >

  • 18 Februari 2009 - 14:28

    Maaike:

    Hi! Leuk om die verhalen te lezen, ik dacht ik kijken even en je houdt iedereen goed op de hoogte! Doe je beter dan ik, toen ik weg was! Maar het klinkt goed allemaal! Heel veel plezier maar weer, maar dat zal wel lukken!
    P.S. ben trouwens deze week ook gestopt bij TNS NIPO, ik had het er zo gehad!

  • 18 Februari 2009 - 14:47

    Narda:

    Zussie!

    Wat doe je toch veel !

    Wees voorzichitg met me nu je kunt thaiboxen >

  • 18 Februari 2009 - 14:48

    Dennis:

    Hey Dorine leuk dat alles goed gaat. Leuke foto's trouwens ^-^ Het is wat mooier weer aan t worden hier. Dus misschien trek ik er binnenkort weer op uit om wat foto's te nemen :)

    Hier gaat t goed, 2de dag ziekenhuis en begin behoorlijk geirriteerd te raken van sommige doktoren, maarja dat hoor je allemaal nog wel :D

    Veel plezier nog :)


  • 19 Februari 2009 - 10:12

    Marijke:

    hallo Doreen!
    Leuk verhaal, juist leuk
    als niet alles zo chronologisch is.
    Blij dat e.e.a. zo goed en plezierig
    verloopt. En als je niet
    te duur bent, houd ik mijn schone voeten al ter massage klaar. liefs, Marijke

  • 05 Maart 2009 - 00:50

    Natasja, Don En Mika:

    Hoi Dorine,

    Wat te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt inmiddels. De vreugde spat van je verhalen en beelden af! Geweldig!!!
    We waren nog wel nieuwsgierig naar hoe het met je zou gaan na onze ontmoeting in Chiang Mai (weet je nog dat gezinnetje waarmee je rond hebt gelopen en wat gegeten hebt). Nog heel veel plezier in Thailand!!!

    Groetjes van Natasja, Don en Mika

    www.dewereldreizigers.com

Verslag uit: Thailand, Nong Khai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 29628

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: