ik...wil...niet...terug.... :'( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu ik...wil...niet...terug.... :'( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

ik...wil...niet...terug.... :'(

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

02 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

Heyhey (voor de laatste keer vanuit Thailand),

Donderdag vlieg ik alweer terug... Ik moet het mooie en vriendelijke Thailand verlaten en terug naar het koude, norse Nederland. Gelukig zijn er allemaal onzettend lieve mensen die ik graag weer wil zien :) en aan wie ik dolgraag (elke eker weer op nieuw...) ga vertellen wat ik allemaal beleefd heb :P

Maar nu nog even een onsamenhangend verhaaltje over de afgelopen 2 weken.

Zondag 17 mei vertrok Kathleen, terug naar Berlijn. Ook ik verliet Bangkok, maar mijn bestemming was Ayuthaya, de vroegere hoofdstad van Thailand. Daar zijn erg veel mooie oude ruines van tempels. Helaas regende het wel veel, dus het was tussen de buien door van de ene naar de andere ruine fietsen. Mijn plan was om Ayuthaya op dinsdag te verlaten, maar ik ontmoette Marieke (Nederlandse basisschool lerares) en besloot met haar nog een dagje rond te kijken en 's avonds een boattrip te doen. Het weer was die dag gelukig beter (lees: weer vertrouwd heet).

Woensdag vertrok ik dan eindelijk naar Kanchanaburi waar ik 4 nachten doorbracht in het mooie guesthouse Sugar Cane (prachtig aan het water, mijn kamer dobberde zelfs op het water!). Kanchanaburi is ook een culturele hot-spot aangezien hier de Bridge over the river Kwai is (Vooral beroemd door de gelijknamige film). Hier werkte PoWs(prisoners of war), onder onmenselijke omstandigheden aan de death railway van Thailand door Burma. Onder hen waren ook Nederlanders. In de musea en op de begraafplaats waren dus ook teksten en zelfs krantenartikelen in het Nederlands te vinden. Heel maf! (voor wie meer wil weten; kijk op wikipedia of wacht totdat ik terug ben om alles te vertellen :P) Een hele dag in musea en op de begraafplaats was wel tamelijk heftig, het komt allemaal zo dichtbij. Gelukkig waren er ook wat luchterige dingen te doen. Zo heb ik een dagtrip gemaakt naar een waterval die uit 7 etages bestond! Het duurde ruim een uur om helemaal naar boven te lopen (en een uur terug), maar ik heb het gehaald! (samen met een hond, een Deen en een Fransman). Daarna namen we een welverdiende duik in de waterval, heerlijk koel en helder water met vissen die je dode huis opeten... (het voelt alsof ze al je huis opeten!) Mijn laatste dag in Kanchanaburi ging ik naar de Tiger Temple. Ik kan me niet voorstellen dat er iets toeristiser (?) op de wereld is. Een medewerker neemt je leterlijk bij de hand, leidt je van tijger naar tijger terwijl een ander foto's neemt, binnen een paar tellen sta je weer buiten! absurd...

Op Zondag de 24ste vertrok ik naar Krabi, daar kwam ik de 25ste aan en daar had ik afgesproken met Emma (U.S.A.) en Glynn (Engeland), die ik in Chiang Mai (T2T) ontmoet had. Samen vertrokken we dinsdag naar Railay, een strand bij Krabi dat beroemd is op the rockclimbing :D Dat wilde we graag proberen, maar 2 dagen met regen zorgde dat we pas donderdag middag wat boldering konden proberen (Emma had al eens geklommen en leerde ons wat).
Die vrijdag vertrokken Emma en Glynn naar Ko Pha Ngan (eiland aan de oostkust), Emma had niet veel tijd meer en wilde daar graag heen. Ik bleef achter op Railay met Yordan (Engelse jongen die we daar ontmoet hadden). Met hem ben ik die middag 'echt' gaan klimmen (cursus). Dat was intensief, soms een beetje eng en vooral erg leuk!

Zaterdag vertrok Yordan naar Ko Phi Phi (eiland aan de westkust) en ik nam de nachtbus naar Bangkok(ik heb inmiddels in zoveel nachtbussn gezeten dat een 12 urige reis een totaal andere betekenis voor mij heeft).

Zondag moest ik echt in Bangkok zijn, want dat was mijn laatste kans voor de weekend market! En dat heb ik geweten... Ik ben geen shop-verslaafde dus na een hele dag op de markt (redelijk goed geslaagd) was ik kapot. Daarom nam ik maandag een "rustdag" en heb ik wat tempels bezocht (grand palace en wat pho). Dinsdag (vandaag) weer volop shoppen in MBK (shoppingmall), na nog een tempeltje bezocht te hebben in de ochtend (en de halve stad doorgelopen te zijn, omdat ik geen zit had om een irritante tuk-tuk bestuurder aan te spreken).

Morgen dus mijn laatste dag in dit prachtige land dat ik echt ontzettend ga missen :( en donderdagochtend mijn vliegtuig terug...

Tot snel allemaal!

(laatste foto's: http://picasaweb.google.com/doortje98/Thailand10# ) UPDATE!!! (last Bangkok pictures :P)

  • 02 Juni 2009 - 15:21

    Hylke:

    nou wij hier zijn er helemaal klaar voor hoor; examen af, plannen gemaakt; tijd voor dorine!

  • 02 Juni 2009 - 15:34

    Narda:

    Zus komt weer thuis!
    Groovy...

    En wanneer staat de volgende Thailand reis gepland? ^_^

    xxxx

    Zusje

  • 02 Juni 2009 - 16:02

    Bram:

    Hey Dorine!
    Een hele goeie reis terug en geniet van je laatste dagen! Ik ben hier in Zweden ook aan het inpakken, maar voor mij begint dan het reizen juist, haha :) Ik ben 8 juli weer terug. Tot dan!

  • 02 Juni 2009 - 16:26

    Dennis:

    Dus Dorine komt eindelijk weer terug van het grote avontuur :P

    Leuk dat je het daar zo naar je zin hebt :)

    Wees gerust het weer hier is de laatste paar weken vrij goed geweest ( op een paar uitzonderingen na dan) waarschijnlijk iets koeler dan in Thailand, maar van het weer zal je weinig heimwee krijgen :P

  • 03 Juni 2009 - 10:12

    Dorine:

    haha, goed zo Hylke ;)
    Dat is ook precies de reden dat ik die dag terug kom en niet tijdens de examens (A)

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 29628

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: