Traveling/ sun-bathing - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Traveling/ sun-bathing - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Traveling/ sun-bathing

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

16 Mei 2009 | Thailand, Bangkok

sawadee-kha,

Nog steeds in Thailand, maar nu een tintje bruiner :P (niet veel helaas).
Na mijn laatste blog heb ik een geweldige dag hoog in de bomen in Chiang mai doorgebracht. Ik ging mee met flight of the gibbon, een zipline-course van een paar uur. Echt super leuk om zo hoog in de bomen te zijn! Helaas hield mijn camera er daar mee op :( Geen idee waarom, hij maakte gewoon geen foto's meer, dus ik heb enkele foto's van de ziplines en dan helaas niets meer. Ik ben in Chiang mai naar een winkel gegaan en de zeiden dat ze m'n toestel op konden sturen, maar dat zou een maand (!) duren. Dat ging dus niet door, ik balen... Heb toen maar een wegwerp toestel gekocht toen ik op Ko Pha Ngan was. En nu net (ben in een shopping mall in bangkok) kom ik er achter dan m'n camera het op miraculeuze wijze wel weer doet! Super blij, en verwardn, maar goed, hopelijk blijft ie t doen voor m'n laatste drie weekjes :(

Nu even over wat ik heb meegemaakt en dat niet vastgelegd is (wel door Kathleen en een beetje op m'n wegwerptoestelletje).

Ik vertrok zaterdag de 2e uit Chaing Mai met de bus naar Bangkok, kwam daar zondagochtend aan, tas in een kluis gegooid op t treinstation en 16 uur door Bangkok gedwaalt (meeste tijd in een warenhuis doorgebracht:P was zo moe en t was zo heet!) Daarna de nachttrein naar Surat Thani (oost-kust in t zuiden) en daar had ik met Kathleen (duits) afgesproken. Samen gelijk de boot naar Ko Pha ngan gepakt en daar kwamen we die avond aan(redelijk uitgeput na een nacht in de bus, gevolgd door een nacht in een trein). De eerste 2 nachten doorgebracht in Chocolate bungaloes (jummy :P) bij een redelijk toeristisch (maar nu vrijwel uitgestorven) strand. Mijn eerste ervaring met een prachtig blauwe zee en een wit strand! Daarna verhuisde we naar Bottle Beach (aan de noord-oost kant van het eiland). Prachtig strand met nog mooier water, hier kon je alleen komen met een boot (of over een verschrikkelijk hobbelige weg). Het was er heerlijk en we ontmoette hier Nadia (half duits, half libanees en opgegroeid in engeland en ergens wat ik vergeten ben en nu wonenede in Canada:P). Zij wilde niet op foto's ze geloofde dat haar ziel dan vastgelegd werd.. Met haar hebben we veel lol gehad, een andere baai bekeken en een strandvuur gemaakt (werd eigenlijk meer gedaan door de medewerkers van de bungeloes waar we verbleven).

Na 3 paar nachten met kathleen op dit mooie strand besloot ze naar Ko Tao te gaan omdat ze haar divings license wilde halen. Dat betekende dat ze niet kon blijven voor het legendarische full moon feest die zaterdagavond op ko pha ngan. Oorspronkelijk zou ik met haar mee gaan (geen zin een feest vol dronken mensen en drugs), maar David (21, engels) overtuigde me om te blijven en met hem, een vriendin van hem waar hij mee reist en wat andere mensen toch te gaan. Dus ik zwaaide Kathleen uit en bleef een nacht langer. Het was een leuk feest en ik ben blij dat ik gebleven ben, maar de volgende ochtend (we hadden de zon al feestend op het strand op zien komen) waren we pas om 7 uur terug op Bottle Beach en mijn boot ging om 10 uur... na een duik in de zee en een douch heb ik dus niet geslapen en ben ik gelijk doogegaan naar Ko Tao. Gelukkig had Kathleen mij goede instructies gegeven en kon ik slaapdronken makkelijk de plek vinden waar zij verbleef. Na 5 nachten daar vertrokken we naar Bangkok, waar ik nu ben. Ik heb Kathleen niet veel gezien op Ko Tao, omdat ze steeds aan het duiken was, maar ik heb me prima vermaakt door de eerste 2 dagen te herstellen van mijn slapeloze nacht, een dag te gaan snorkelen (super mooi! en gezellig met 3 dutchies) en nog meer te nixen en te zonnen.

Morgen (zondag) neem ik afscheid van Kathleen die terug vliegt naar Berlijn :( en ik pak daarna de trein naar Ayutaya. Wat ik met de rest van de week ga doen weet ik nog niet, maar de 24ste heb ik met Emma (usa, ontmoet in chiang mai) afgesproken in Krabi (zuiden, west-kust). Dan ben ik een week met haar daar en vervolgens mijn laatste dagen (shoppend) in Bangkok om dan met volle tassen terug te vliegen naar Nederland :)

Jaja, mijn korte reisje zit er alweer bijna op :(

Iedereen in de examens.. Heel veel suc6! Jullie kunnen het!

tot gauw!
kus

  • 16 Mei 2009 - 11:31

    Hylke:

    plezier als altijd met de nog komende weken, dat je net zoveel pret daar hebt als wij hier met de eindexamens...

    tot spoedig dorine

  • 23 Mei 2009 - 17:07

    Dennis:

    Raar ik kreeg al een maand geen berichten meer dat je een nieuwe blog had :S Dus ik had wat te lezen :P

    Echt geweldig dat je het zo naar je zin hebt daar in Thailand.
    Wel leuk je gaat met niks weg en je komt terug met ervaringen verhalen en tassen vol kleding :P

    Tot snel!!

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 29628

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: