2 maanden gehad, nog 3 voor me :D - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu 2 maanden gehad, nog 3 voor me :D - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

2 maanden gehad, nog 3 voor me :D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

16 Maart 2009 | Thailand, Nong Khai

Een hele goede avond (voor mij dan ;-) jullie leven 6 uur eerder),

Weer even een updateje vanuit het zonnige/ warme/ relaxe Thailand. Waar ik inmiddels al weer 2 maanden ben!

Afgelopen zondag heb ik de nachtbus van Udon Thani naar Chaing Mai genomen (samen met de zweedse Klara). Het was een redelijke reis. De stoelen waren confortabel, maar net niet goed genoeg om fijn te kunnen slapen. Al ben al viel de 12 urige reis wel mee. De bussen zijn hier beter dan in Nederland :P we hadden veel beenruimte en we krijgen onderweg water, koekjes, pepermunt en een verfrissend doekje :P. En dat allemaal voor 600 baht (ca.14 euri)

In Chiang Mai verblijf ik in een dorm samen met Arjan (nl, was ook in nong khai), Kathleen (duits, was ook in nong khai), Anja (duits, was niet in nong khai) en Klara (zweeds, was ook in nong khai). Het beste van de Chaing Mai dorm is dat we een "fornuis" hebben! Eindelijk kunnen we koken :D Helaas blijft buiten de deur eten nog steeds goedkoper, dus de enige keer dat we zelf iets maakten was met cooking lesson. Deze werd gegeven door de coordinator hier; Jim. Ze is thais en erg aardig, alleen soms een beetje chaotisch. Ze rijdt ons elke ochtend naar school en is daar ook de hele dag aanwezig om te vertalen als dat nodig is. De komende 3 weken (en de afgelopen week), hebben we summer camps op 2 verschillende scholen. Het houdt in dat je ca 3 uur engels geeft aan een grote groep kids (we zijn gelukkig met z'n 5-en). Aangezien het eigenlijk een soort vakantie voor de leerlingen is, is het vooral op een leuke manier wat engels opsteken. Zo hebben we afgelopen week de dieren gedaan en ze daarna een masker laten maken. Dat was een groot succes. Ook de pauzes zijn iets minder strikt, we kunnen de dag zelf indelen en ergens halverwege nemen we een pauze van 15-30 minuten. Het is allemaal wat onprofessioneel, maar dat is natuurlijk ook een uitdaging. En geukkig zijn de kinderen, net zoals in Nong Khai, onzettend lief en (redelijk) braaf.

Maarrr... in een grote stad als Chiang Mai is natuurlijk meer te doen dan alleen les geven. Daarom heb ik in mijn notieboekje al een hele lijst van dingen die ik echt wil doen. Tot nu toe zijn we nog niet verder gekomen dan de Temple-tour uit de lonely planet en een bezoek aan 2 andere erg mooie tempels. (zodra ik de mogelijkheid heb zal ik de foto's online zetten). In mijn volgende bericht hoop ik de kunnen verhalen over alle andere spannende dingen (als trekkingen met olifanten!) die ik dan gedaan heb :D

De trekking moest nog even wachten, want dit weekend was ik in Pai, een erg toeristisch dorpje ten noorden van Chiang mai. Ik was hier met Arjan, Kathleen en Anja. Het was erg leuk, maar wel erg westers en ontzettend hippie-achtige, met veel reggea bars en een onzettend relaxe sfeer overal.
We kwamen hier op vrijdagavond aan. Na een 3 uur durende reis door de bergen. Ik heb nog nooit zoveel bochten achter elkaar op zo'n hoge snelheid meegemaakt! Ik werd net niet wagenziek, maar het was echt facinerend om 2 uur lang, non-stop berg op en af te kronkelen op een redelijk hoge snelheid, slalommend om vrachtwagens heen (af en toe). Toen we dat overleefd hadden gingen we op zoek naar een guesthouse. We kwamen een paar engelsen (vermoeden we) tegen die ons Chai-Niz aanraadde. Zij verbleven daar ook en t stond neit in de lonely planet, t was aan de andere kant van het kleine riviertje en een duitse vrouw runt het. De sfeer is er erg hippie-achtig (zoals overal in pai) en we slapen in een schattig bamboo bungelo-hutje op palen. Het is erg primitief, maar genoeg voor 2 nachten. Het is in de bergen echt prachtig en duidelijk wat kouder 's ochtends en 's avonds. (ook hiervan volgen de foto's). Wat wel opvallend hier is, is dat de prijzen nog steeds laag zijn, ondanks de grote hoeveelheid toeristen!

De westerse mensen hier zijn vooral backpackers en hippies. Dat maakt de sfeer ontspannen en de in vele barren die hier zijn kun je heerlijk wat drinken en er zijn altijd leuke mensen om mee te praten. Iedereen verteld over zijn/haar reizen en zijn/haar geboorte land. Zo heb ik vrijdagavond erg leuk zitten kletsen met een jongen (22 jaar) uit Israel. Hij was erg aardig en vertelde dat hij eigenlijk niet terug wilde naar zijn land. Hij vond het reizen heerlijk en deed het al erg lang. Hij blijft reizen tot z'n geld op is. Zijn droom is om een koksopleiding te doen in australie of nieuw-zeeland en om dat in india een restaurant te openen. Koken is z'n passie (hij begon te stralen toen hij erover vertelde en dat zegt wat, want hij straalde en glimlachte aldoor al!).
Hij is niet de eerste die mij vertelde over India, het schijnt daar nog goedkoper te zijn dan Thailand en het is een een derde wereld land. Bijna niemand heeft geld en er zijn erg veel mensen en erg veel natuur. Het klinkt allemaal erg mooi en iedereen is postief. India is zo anders dan westerse landen, het valt gewoon niet te vergelijken. Nu ik het reizen onder de knie begin te krijgen wil ik erg graag ook naar India en Nieuw Zeeland (hoor ik ook veel goeds over).
Misschien later, na of tijdens m'n studie... reizen is echt verslavend!



In Pai hebben we zeker meer gedaan dan barren bezoeken.

Op zaterdag hebben we een trekking/wandeling gemaakt van 4 uur. We hoorden van de eigenaresse van de bungaloes dat er een waterval was waar je in 3 uur naar toe kon lopen; een mooie wandeling door de bergen, het bos en de rivier (letterlijk door de rivier). Na 2 uur wandelen kwamen we echter mensen tegen die vertelde dat de waterval erg klein was en niet veel mooier en bijzonderder dan het riviertje waar we al langs liepen. Daarom besloten we terug te gaan. De wandeling was prachtig, maar 4 uur was wel genoeg.

De zondag hebben we op de fiets doorgebracht. Na een heuvelachtig tochtje van 45 minuten kwamen we bij de hotsprings. Daar koken ze eieren, zo heet zijn ze! Vanwege het droge seizoen waren de hotsprings erg klein. In de heetste (80 graden) waren duidelijk eieren gekookt, het rook (/stonk!) er naar ei en de stoom voelde erg heet aan. Iets lager op de helling waren de grotere hotsprings. Ook nog heet, maar daarin hebben we kunnen 'baden'. Dat was wel een leuke ervaring :). Helaas moesten we daarna weer terug naar Pai om de bus terug niet te missen.



Vandaag is het maandag en door het heerlijke Pai weekendje waren we niet de meest energieke docenten vandaag, maar dat mocht niet baten; het was erg gezellig. Ook ben ik vandaag naar Airport plaza geweest. Een erg groot winkelcentrum met veel westerse winkels (en westerse prijzen). Toch bleef het aziatisch met een volledige game/foto-hokjes etage.

Ik was daar met Anja (germany) en we hebben allebei ons haar laten knippen (voor een gelukkig tamelijk thaise prijs :P).

Mijn haar is nu niet veel korter, maar wel in model en het is voor het eerst gestijld!. Best een grappig en anders gezicht. Ik zal foto's maken en ze uploaden binnenkort ;) Iedereen hier was er erg enthousiast over en ik ben ook wel tevreden.


Verder een update voor m'n reisplannen;
Canada is zo goed als uit de planning. Ik blijf echter wel weg tot begin juni (allemaal tegelijk: aaahww :P).

Ik wil na Songkran (thai nieuwjaar; rond 13 april) rond gaan reizen in Thailand en Laos, en misschien even een kijkje nemen in Cambodia en Myan mar en wellicht ook Maleisie. Tsja, ik ben hier nu toch, en het geld is geen probleem, als ik toch niet naar canada hoef te vliegen :D

Maar goed, ik ben in een reis stemming en sta open voor alles, dus wellicht ontmoet ik een reisgenoot en verander ik mijn plannen volledig :P

we'll see:)


knuffel aan iedereen in Nederland!


  • 16 Maart 2009 - 13:29

    Hylke:

    groot gelijk heb je dat je als je niet meer naar canada gaat, even daar gaat uitpakken. zo lang je maar niet vergeet even terug naar thailand te gaan voor een drakevruchtje voor hongerend nederland...

    elkaar op hoogte houdend,

    hylke

  • 16 Maart 2009 - 18:26

    Renske:

    Nou Door ik ben wel heeeeel benieuwd naar je nieuwe kapsel. Stuur je gauw een foto?

  • 16 Maart 2009 - 20:27

    Dennis:

    Aaahwwwww juni pas? :P

    Geweldig dat je het zo leuk vind, maarrr ik wacht nog steeds op die ene super foto waarvan ik kan zeggen SUPERRRR k ben jaloersss! :P

    hehe, echt leuk dat je het zo naar je zin hebt, al wordt je hier wel gemist.

    Je krijgt trouwens de groeten van Yves * is sinds deze maand niet meer werkzaam bij Artis maar dat hoor je nog*

    Voor mij, is t een paar maanden met voornamelijk teleurstellingen en diepte punten maarja, t komt goed!

    Succes en ik wacht op je volgende blogg

    ps. Volgens mij was dit je langste blogg! :P

  • 16 Maart 2009 - 22:19

    Narda:

    Aaaaaaaaaaaahhhwwwwwwww!

    Blijf je nog zo lang weg...
    *snik ende jammer *
    Da's tot NA mijn examens :| Da's laaaaang !
    wist je dat ik over 2 dagen en 2 maanden aan het eindexamen begin..?

    Nou ja,
    Als je maar plezier hebt ^^
    Hope to see you soon!
    En ben zeeeeeeeeeeeeeeer benieuwd naar je nieuwe kapsel ! Foto, foto!

    liefs,

    Je zusje

  • 18 Maart 2009 - 14:11

    Marijke Thunnissen:

    Dag Dorine,
    Heb net je verhaal gelezen. Nou, je begint er goed in te raken he?
    Leuk.
    Merk je dat je engels verbetert? Het zal wel, je spreekt het nu steeds.
    Hier is het nu een klein
    beetje lente, maar nog niet genoeg. Al die zon bij jullie doet me wel verlangen naar..eh ..ZON.
    Dus de reiskoorts heeft je te pakken!!de wereld roept.
    Heel veel plezier, heel veel moois, en tot juni.
    liefs,
    Marijke

  • 20 Maart 2009 - 09:59

    Jaap Dekker:

    Lieve Dorine, ik volg je berichten en ik denk aan je. Vooral als ik zelf de tijden in het Engels zit uit te leggen. Kom heelhuids terug. Veel liefs, je collega Jaap +++

  • 22 Maart 2009 - 07:09

    Opa Jan:

    Lieve Dorine. Met veel iIk dachtr dat ikelk dag naar en dan kruipen we maar weer achter het toetsenbord om de text er uit te vissen.
    Ik dacht dat ik in mijn tijd veel geschreven had maar jij slaat alles. Toen was alles wel wat moeilijker.We hebben een volgende poes. Erg lief en moest even wennen. Wij (opa en oka) zitten in de lappenmand en hebben het ene ziekenhuis onderhoud na het andere.
    Soms is het hier even lekker weer ,maar dan gaan we weer op de normale tour. We kijken echt ut naar jeterugkeer en hopen dat je ondertussen veel leuke dingen mee maakt. Veel liefs van ons. Oma tini en opa jan.

  • 26 Maart 2009 - 12:49

    Ties:

    omg ik heb een keer een blog gelezen:O wat ik wel niet voor je over heb:P klinkt heel leuk allemaal!! Maar India weet ik niet hoor...:P Slumdog millionaire gezien? Al die mensen altijd en overal! Het lijkt Java wel:P Nou is Java prachtig maar geef mij maar een minder dichtbevolkt land(A) heel veel plezier en tot msns nog:D

Verslag uit: Thailand, Nong Khai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 29628

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: