good-luck charms - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu good-luck charms - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

good-luck charms

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

06 Februari 2009 | Thailand, Nong Khai

hellow/ sawadee-kha!

Met mij gaat het prima, ik voel met hier helemaal thuis.
Ik heb het erg naar mijn zin met alle leuke mensen hier. Dit weekend komen er 4 nieuwe (3 zijn er al). Arjan uit Nederland (woont vlak boven Amsterdam). Hij is erg aardig, ik ga samen met hem lesgeven volgende week. Verder 2 zweedse meisjes, wel oke, nog niet veel gesproken. En een engelse, zij moet nog komen, maar met haar ga ik ook lesgeven. Anette (waar ik mee les gaf) is vertrokken :( En Klara is een weekje weg, maar komt daarna weer terug (ze is met Anette naar het eiland Ko Chang, daar ben ik ook van plan heen te gaan. Mooie stranden en nog niet zo toeristisch).
Verder vertrekken Greg en Tom (aardige jongens uit Zwisterland) morgen naar Laos. Ze gaan samen met 2 Amerikaanse meiden (ook erg aardig). Die meiden roeide!!! Met 1 ervan (Thisbe) heb ik hardgelopen, in het "Waterpark". Iets meer dan 6 km in iets meer dan een half uur :P Dat was erg leuk, gezellig 's avonds tussen de thaise mensen (als t eindelijk wat koeler is, het is hier super warm! nooit een trui of vest nodig!).
Met haar hehb ik gezellig over roeien gekletst :P ze was behoorlijk fanatiek en haar vader is tri-athleet!

Op school gaat het ook nog allemaal goed. Vandaag was Anette's laatste dag. Alle kindjes zaten op hun knieen in een rij en deden om de beurt een polsbandje bij haar om (ze heeft er nu zo veel!) het was voor "good-luck" echt super schattig. (de foto's volgen later).

Ook heb ik vandaag mijn 2e foot-massage-lesson gehad! Jaja, morgen de laatste en dan kan ik prima voetmassges geven als ik thuis kom ;-) ze duren wel bijna een uur :P Ik heb les samen t nederlandse meisje en de duitse. Onze leraar kan aardig engels en is best streng, maar ook wel grappig. Hij drinkt wel veel (zoals iedereen hier).

Ow btw (ik zou t bijna vergeten) Ik ben naar t strand geweest! Ik heb in de Mekong rivier gestaan :P vlak naast de Friendship bridge naar Laos. Erg leuk en sfeervol strand. Het is er alleen buiten t regen seizoen, want anders staat t onderwater. Relaxe plek om wat te eten en van de zonsondergang te genieten. Het grappiste is dat iedereen er met al z'n kleren aan gaat zwemmen! Naakt is niet echt geaccepteerd hier (vind ik niet erg:P). Jullie zullen op m'n foto's nog wel zien dat een groepje scholieren gewoon in gym uniform in t water aan t stoeien was. Met 1 van de grote opblaasbanden die iedereen hier gebruikt om in de Mekong te dobberen.
Het water is nog best helder. Het is wel erg zanderig omdat het zo hard stroomd :P
Op de stroming na zou je denken dat je zo naar Laos kunt lopen, zo ondiep is een groot deel van de rivier. Maar het midden is natuurlijk erg diep, voor de scheepvaart. Maar het is zo prachtig om in de rivier te staan, met de zonsondergang aan je linkerhand, de friendshipbridge aan je rechter en Laos recht voor je!

Tot slot heb ik vandaag een cappucino gepobeerd bij Coffee-talk, schattig koffie-winkeltje. Lieve mensen daar, beetje westers. Ik voel me er wel thuis. Maarrr... de koffie is stukke minder dan bij de Bagels&Beans. Al hebben ze er wel super lekker ijs :P en het is spot goedkoop natuurlijk. De melk wat trouwens wel erg goed en mooi opgeschuimd :)

Nou lieve mensen, het mag duidelijk zijn dat ik behoorlijk verliefd begin te worden op Thailand, het eten is heerlijk en het weer ook.
En alle vrijwilligers (ook de nieuwe) zijn zo lief en gezellig :)

Daarom ga ik nu weer, afscheidsfeestje en lekker poolen in t cafee-achtige ding waar we altijd heen gaan (Warm-up!)

tot blogs (of mails)

dikke kus!

  • 06 Februari 2009 - 14:35

    Dennis:

    Mooi dat je het er zo naar je zin hebt!!

    Zwemmen met kleren aan, dat brengt me terug naar mn zwemdiplomas!!

    Hier gaat alles goed, zijn wel wat dingetjes gebeurd maar daar stuur ik je wel een mailtje over :)

    Nog een fijne dag!

  • 06 Februari 2009 - 14:36

    Narda:

    Zussie !

    K mis je !!!
    *uche* in ieder geval,

    nice ^^ Je hebt je plekje gevonden, klinkt zo mooi !
    Heb van Q foto's gezien van Vietnam en Hongkong, dus nu stel ik me er een beetje zoiets bij voor ^^

    Spreek je lieverd,
    denk nog eens aan me :P

    xxxxxxxxx

    Nana,
    je zusje
    (dat eindelijk Dennis heeft verslagen in als eerste reageren! ) * doet vreugdedansje*

  • 06 Februari 2009 - 14:36

    Narda:

    ow w8 laat maar XD

  • 06 Februari 2009 - 15:07

    Opa En Oma V.driel:

    lieve dorine
    Elke dag speur ik weer het net af over de leuke verhalen die je daar mee maakt. Ook mijn ervaring is dat de mensen in die streken heel erg sympathiek zijn als je echte waardering voor ze hebt. In de jaren 46-47-48-49 heb ik dat ook meegemaakt. Ook dat ze veel voor je over hebben. Toen ik daar jarig was hadden de baboes patat en en kip voor me klaar gemaakt. Heel lief.Ik moest dan ook vaak als tolk naar de anderen collegas optreden. Maar het was toch ook weer leuk om na 38 maanden weer thuis te zijn.
    jan van driel

  • 09 Februari 2009 - 16:06

    Anna:

    Do

    het klinkt echt allemaal heel geweldig! Je mag mij wel zo'n voetmassage geven ;p
    oeh en je kaartje is precies op mn varjaardag (=vandaag) aangekomen echt heel lief!!

    xx anna

  • 13 Februari 2009 - 08:23

    Dorine:

    Hoi dorine wat ben jij leuke dingen aan het doen zeg, is het harde werken toch niet voor niks geweest.

    Ik hoop dat je nog veel leuke dingen mag doen en dat je weer veilig terug komt. groetjes Laurens

Verslag uit: Thailand, Nong Khai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 29630

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: