fruit-addict! - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu fruit-addict! - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

fruit-addict!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

31 Januari 2009 | Thailand, Nong Khai

Hey allemaal,
Het is nu officeel, het fruit is hier gewoon veel te lekker... :P Ik eet echt de hele dag door fruit! (voor degene die weten hoeveel ik in Holland ervan eet, nu is het nog meer...)
Maar wat wil je met al die heerlijke, rijpe, goedkope dingen hier!

Verder gaat het prima met me hier. Alle nieuwe mensen zijn erg aardig en ik kan het goed vinden met mijn Nederlandse kamergenootje :)
We gaan elke avond met iedereen uit de Green Dorm eten (soms ook met een paar uit Mee Chai Dorm) en dat is altijd leuk en gezellig, eigenlijk kan gewoon iedereen het goed met elkaar vinden :)

Op school gaat het ook goed, de kids zijn super lief en ze luisteren erg goed. De jongere (6-8) hangen wel erg aan je (letterlijk) elke keer als we weg gaan gaan ze ons allemaal knuffellen!
We hadden afgelopen woensdag een scouts-dagje voor de jongste klassen. Het kwam erop neer dat ze de kinderen in een rijstveld achter de school neerzette en dat ze eerst van gingen zingen met docenten en daarna verwachtte ze dat Anette, Klara en ik spelletjes deden ofzo. We moesten die kinderen in elk geval een uurtje of 2 lang vermaken en de docenten waren verdwenen :P Nou bleek gelukkig dat ze Annemaria-koek koek erg leuk vonden, dus dat hebben we een tijd gedaan. Daarna gingen ze met ze alle eten en wij gingen eten samen met de docenten. Dat was wel leuk, in een rijstveld onder een tamrinde-boom :) Ze boden ons ook whiskey aan (dat was om 11:30, voor de duidelijkheid). Alcohol is echt een probleem in Thailand. Veel mensen drinken veel te veel. Hier waren dus zelfs docenten, op een doordeweekse dag al om half 12 's ochtends whiskey aan het drinken!

Verder ben ik ook begonnen met boedistische monniken les geven. Dat is echt ontzettend leuk. Je geeft ca. 45 minuten grammatica uitleg en ze maken in de tijd een oefening ermee. Daarna heb je nog ruim een uur van 'conversation'. Je praat dan in het engels met ze over vanalles. Dat is zo leuk en interessant!. Ik heb op donderdagavond (ik doe het 1-2 keer ind e week) met Dan gepraat. Hij komt uit Laos en is 23. Hij wil graag leraar engels worden, dus hij werkt erg hard en zijn engels is best goed. Hij vertelde me alleen dat hij bijna niets anders dan grammatica krijgt, dus hij leert weinig woorden... Dat vindt hij vervelend en daarom probeerde hij het woordenboek te leren (maar hij vond dat toch iets te veel woorden). Ik ben heb nu bedacht om hem Jip en Janneke te geven (dat staat in de Dorm, in het engels!). Dan kan hij dat lezen en op die manier woorden leren.

Nu nog even over vandaag. Het is weekend, dus we zijn er met wat vrijwilligers op uit gegaan. We hebben naar het Sculpture park gefietst. Dat is ongeveer 30 minuten fietsen (iets langer op een sloom klets tempo in de hitte).
Het was er echt prachtig! De vreemde beelden zijn mengelmoes van boedistisch en hindoeistisch. Ze zijn allemaal erg maf en bijzonder. De man die ze heeft gemaakt is echt uniek! Zijn lichaam is ook te zien in de tempel die in het park staat. Vreemd gezicht om het te zien liggen onder een soort koepeltje. Alles is er prachtig versierd met veel kleuren en bloemen. Erg mooi, voor de verhalen over het sculpture park moeten jullie maar even googlen het is zeker de moeite waard (maar ik heb even geen tijd om alles te typen :P)
Toen we net weg gingen uit het scuplture park kwamen er een paar jongetjes naar ons toe die een paar vragen in t engels wilden stellen (of we thailand leuk vonden, waar we vandaan kwamen, hoe het weer is en of we van thais eten hielden :P). Dit gebeurd hier nogal vaak. Scholieren die als project in het engels vragen aan toeristen stellen. Daarna willen we op de foto met ons :P
Toen we op het allerlaast een thaise vrouw vroegen een foto van ons 3-en te maken wilden daarna haar hele familie met ons op de foto! We staan op zoveel foto's met thaise mensen! Westerse mensen (farang) zijn hier echt bijzonder :P

Het is echt opvallend hoeveel thaise mensen op alle toeristische plekken zijn. Vooral in het sculpture park. Meer thai dan westerlingen... :P

Om de dag af te sluiten heb ik een voetmassage gehad (de thaise durfde ik nog niet aan, maar dat komt wel!). De massage duurde een uur en was vooral benen en voeten, hij heeft aan het einde heel even m'n schouders gedaan. Hij vertelde dat hij in m'n voet iets voelde war betekende dat ik beter op moest letten op wat ik at. Ik kreeg het advies om groene thee te drinken en bananen te eten (ik had net voor 15 baht een giga tros mini-banaantjes gekocht dus dat komt goed!).
Ik vroeg hem of hij me kon leren om voet massages te geven en hij geeft inderdaad les! Ik mag later terug komen en dan maken we een afspraak :D Ik heb er nu al zin in :)

Nou dat was het zo'n beetje denk ik :P
Mijn foto's van het english camp enz kunne jullie bekijken op:
http://picasaweb.google.co.th/doortje98/Thailand2#

Tot laters :)

  • 31 Januari 2009 - 14:35

    Dennis:

    Je maakt leuke dingen mee Dorine! begin jaloers te worden :P

    Als je met die monniken praat, wat zijn dan de onderwerpen waar je het meest over praat?

    Leuke foto's! Dat beelden park ziet er mooi uit :)

    Succes nog!!

  • 31 Januari 2009 - 15:48

    Sint:

    Trots als altijd;
    je doet goed mijn kind.
    Je bent voor alles bereidt,
    dit pleziert de Sint.

  • 01 Februari 2009 - 16:48

    Jeannet:

    Hi Dorine,

    Dat klinkt goed Dorine! ja verrukkelijk dat fruit daar he en al die heerlijk verse fruitsapjes,toch veel beter dan Whiskey!
    En dan heerlijk in het zonnetje,hier is het erg koud en guur!
    Leuk ook om je foto's te zien,ziet er heel gezellig uit! Groetjes Jeannet

  • 04 Februari 2009 - 07:25

    Michel Krielaars:

    Lieve Dorine,

    Mooie blog heb je. en wat een geweldige belevenissen. Ik volg je nauwgezet. Liefs, ook van tante Henriette, Michel

  • 04 Februari 2009 - 14:36

    Nienke:

    Misschien kun je wat van dat lekkere fruit meenemen naar de groentewinkel ;).

    Heb veel plezier daar nog en succes met alles wat je doet! xx

  • 05 Februari 2009 - 18:59

    Annelies:

    Ja, hè, hè daar ben ik dan (eindelijk) weer; hoop gedoe met computer en zo; dat ouwe bakkie wil niet zo erg meer.Je foto's heb ik dan ook nog niet kunen bekijken, maar komt goed ik heb de link doorgestuurd naar mijn werk.
    Maar wat een te gekke verhalen. Je schrijft wel dat je niet zo veel mee maakt, maar zo komt dat niet over hoor.
    Zo te lezen vermaak je je prima en heb je leuke mensen om je heen. Hoeveel woorden Thais ken je nu; en heb je al een mooie volzin voor dagelijks gebruik?
    Ben je trouwens de eeuwige vriendelijkheid van de Thai nog niet zat; het woordje nee kennen ze niet. Ik had soms moeite om de reacties in te schatten. En ja, je bent een bezienswaardigheid als westerse; ze willen ze je vast ook steeds aanraken!
    Hoe is het verder met de olifanten; in het noorden van Thailand worden die volgens mij ook veel ingezet bij de bosbouw; bomen slepen en zo.
    Nou Dora hou je thai (ha, ha) en tot gauw.
    Ik ga je foto's lekker bekijken morgen.

    PS heb je nog een woordeboek 'Nardaas' Niet te volgen al die kreten die zij er doorgooit!

    Groetjes Annelies

Verslag uit: Thailand, Nong Khai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 29631

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: