"you beautifull" - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu "you beautifull" - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

"you beautifull"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

26 Januari 2009 | Thailand, Nong Khai

Hello allemaal,
Ben ik weer, met een ego dat een heleboel keer groter is dan eerst. En dat allemaal dankzij English Camp.
Afgelopen donderdag t/m zondag ben ik naar een English Camp geweest. Daar zaten thaise kinderen vn 15-18 jaar. Ze gingen er engelse oefeningen doen en vele leuke spelletjes en kamp-gezelligheid. We kampeerden in het National Park. Dat was niet echt spannend kamperen in en wildernis, maar slapen in tentjes naast een overdekte plek waar we konden eten en naast een overdekte "zaal" waar de (ca. 120) kinderen te horen kregen wat ze gingen doen. Het park was prachtig (wel erg aangeharkt). Het was ergens wat hoger in een bergachtiger gebied dan waar ik nu zit (foto's volgen nog). De kinderen sliepen ook in tenten, jongens aan de ene kant, meisjes aan de anderen.
De kinderen waren erg leuk. Ze behandelden ons echt als filmsterren (westerse mensen met blond haar en een lichte huid worden hier echt als beroemdheden behandelt). Ze wilden steeds met ons praten en foto's van ons maken!
Ik zal even uitleggen wie 'we' zijn. Ik was er samen met Wendy (uit de U.S.), Toria (uit engeland) en Chritina (uit Zweden). Wendy was na mij de jongste en zij is 35. Dus ik was wel echt de alles jongste en ik scheelde maar een paar jaar met de kinderen die ik les gaf. Toch luisterde ze goed naar me en waren erg lief. Het is wel heel maf dat ze steeds foto's van je willen nemen en je telefoonnummer en e-mailadres vragen! Dat zouden wij nooit doen in nederland (toch!?! :P)
Ik keek het werk dat ze gemaakt hadden na, gaf het schrift terug en dan drukken ze het schrift weer onder m'n neus met de vraag of ik m'n e-mailadres en handtekening voor ze op wil schrijven! en als ik vroeg waarom, was het antwoord: "because you are lovely!"
Dit berichtje kreeg ik ook vaak in mijn mail-boxje. Iedereen op het kamp had namelijk een mailboxje waarin ze "short messages" naar elkaar en naar de begeleiders konden sturen. Wij hebben alle 4 erg veel liefdesverklaringen gekregen. Ook een hoop briefjes met "you are beautifull" en andere complimenten. Deze berichtjes kwamen zowel van jongens als van meisjes!
Ik kreeg de meeste van de jongens, waarschijnlijk omdat ik hun leetijd had en met erg veel andere activiteiten mee deed (Toria en Christine beperkte zich tot de engelse lesjes). Ik heb een aantal mijn e-mailadres gegeven en ik had vandaag al een paar mailtjes met: "hello Doreen teacher, how are you?" Natuurlijk stuur ik berichtjes terug in de hoop dat hun engels er beter door wordt (en omdat het leuk is :P)
Het kamp eindigde met een kampvuur en optredens van de kinderen. Een groep meiden deed een mooie thaise dans en een groep van 4 lady-boys deed een soort paal dans om 4 jongens die uit het 'publiek' gehaald werden. (Lady-boys zijn jongens die zich gedragen en kleden als meisjes en dat wordt hier prima geaccepteerd. Het waren super leuke jongens, lekker vlot en gezellig, ze zaten duidelijk goed in hun vel).
Het kamp en kampvuur waren allemaal echt heel leuk en ik zal de volgende keer de foto's online zetten!

Verder heb ik besloten om over 6 weken naar Chiang Mai te gaan. Ik ga dan daar 3 weken les geven en daarna kom ik voor de laatste 2 weken terug naar Nong Khai (omdat het makkelijker is om hier mijn visum te verlengen). Ik ben van plan om daarna nog een weekjes ofzo rond te reizen. Waarschijnlijk ga ik een dagje naar Laos om m'n visum te verlengen en dan naar Kho Chan, een niet zo toeristisch eiland onder Bangkok, om vervolgens vanaf Bangkok terug naar Amsterdam te vliegen (tenzij ik nog naar Canada ga om Ruth op te zoeken...)
Maar al mijn plannen kunnen altijd nog veranderen, ik houd jullie op de hoogte!

Nou allemaal, tot laters (ik denk dat ik weer een tijdje ga wachten met bloggen, want zoveel maak ik hier niet mee en ik heb wel veel lesvoorbereidingen te doen ;))

dikke kus en welteruste!

p.s. er zijn nieuwe mensen in de green dorm! 1 nederlandse man die vanaf morgen naar een klooster gaat. 2 meisjes uit de U.S. die en paar weken blijven. Een meisje uit Duitsland die een paar weken blijft. Een meisje uit Nederland(!) die bij mij op de kamer zit en waarschijnlijk maar een paar dagen blijft (ze wil toch liever rondreizen). En 2 jongens uit Zwisterland die 2 weken blijven. allemaal leuke mensen!!! :D

  • 26 Januari 2009 - 15:26

    Dennis:

    zowel in als in t buitenland is dorine populair :P

    Leuk dat alles zo goed gaat! en je hebt veel in de planning staan!!
    suc6 en veel plezier!

  • 26 Januari 2009 - 15:28

    Soeranie:

    Dorine,

    Het klinkt allemaal echt leuk ;)

    Kus,
    Soeranie

  • 26 Januari 2009 - 15:29

    Narda:

    ~Kyaaa ><

    How adorable ><
    Mijn zusje heeft aanbidders !!! Sexy hoor ^^
    Geen harten breken he!
    Echt typisch dat Aziatische, aanbiddende , coowl, scary, but cool.

    Geniet!

    xxxxxxx

    je zusje

  • 26 Januari 2009 - 15:44

    Renske:

    Hey Do klinkt leuk allemaal!!!! Weet je ook al hoe je dan naar chiang m. gaat? "gewoon" weer vliegen? via bangkok of rechtstreeks?

  • 26 Januari 2009 - 21:54

    Bram:

    Haha Dorine weet je zeker dat je nog wel terug wilt? Met zoveel aanbidders ben je nog wel even bezig lijkt me zo :)
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan en succes met je lessen!

  • 30 Januari 2009 - 22:43

    Renetta:

    Ik kan niet geloven dat je in Thailand bent, het klinkt prachtig allemaal... ik ben stikjaloers ;-)

    Veel geluk & mooie dagen, liefs,
    Renetta

Verslag uit: Thailand, Nong Khai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 29628

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: