"hello teacher, how are you?" - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu "hello teacher, how are you?" - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

"hello teacher, how are you?"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

21 Januari 2009 | Thailand, Nong Khai

Heyhey, ben ik weer :D
Het internetcafee is om de hoek en het is er chill, maar gezien mijn heimwee mag ik er niet te vaak heen van mijzelf ;-)
Hier weer even een update:
Het gaat goed, het weer is echt heerlijk, het wordt steeds warmer, de hele dag in een shirtje en 's avonds (als ik tot laat weg blijf) een vestje aan. Hopelijk begin ik al een beetje bruin te worden. Ik was gisteren gaan zonnen samen met Anette en Klara (uit Zweden) en toen kwam Apple langs. Apple is thais en ze helpt ons op school met instructies vertalen voor de kinderen en ze heeft ons 3 lessen thais gegeven. Ze is heel lief, maar ze snapte echt niet dat wij bruin wilden worden! In Thailand willen ze juist wit blijven, dus als je body-producten koopt moet je er goed op letten dat er geen withening in zit :P
Dit kwamen we vooral tegen in de tesco (erg grote supermarkt). Op 5 minuten fietsen is er een groot winkelcentrum, met een starbux en een KFC. Het is erg lekker westers, dus als ik heiwee heb ga ik daarheen (samen met Anette, die heeft namelijk ook nogal last van heimwee). Wat daar ook goed tegen helpt is naar de Coffeeshop gaan. Dat betekend hiet gewoon koffie drinken :P Ze draaien er amerikaanse muziek, hebben er goeie koffie (zegt men, nog niet geprobeerd) en ijs :D

Verder probeer ik lekker veel te doen. Ik geef nu 3 uur per dag (5 dagen in de week) les aan primary school (6-12 jaar). Maandag hebben we even kennis gemaakt en dinsdag en vandaag hebben we echt les gegeven. Het zijn echte schatjes, maar ze kunnen bijna geen engels. Als we (Anette, Klara en ik) binnen komen staan ze op en zeggen in koor: "Goodmorning Teacher, how are you today?" (met rare klemtonen) wij moeten dan antwoorden: " I'm fine, thank you, and how are you?" dan zeggen zij: "very good, thank you". Alle kinderen zeggen dat, ook ze jongste, volgens ons hebben ze geen idee wat het betekend :P Dus we leren ze dingen als: "what's your name? My name is...", kleuren, lichaamsdelen enz.
Ze hebben hier ingewikkelde namen, maar hun roepnaam is vaak een beetje westers en vreemd :P Zoals onze tolk die Apple heet en een kind van Shampoo heet of Beer :P

Op maandagavond hebben we groene kip curry gemaakt, met alle volunteers op het balkon van de mee chai dorm (dat is het andere vrijwilligers huis, ik zit in de green dorm). Het was super gezellig, leuk en lekker. Ik heb het recept opgeschreven, maar ik denk dat het nooit zo lekker wordt als ik het in Nederland maak ;)

Vandaag ben ik met David (Australisch, uit de Green Dorm), Anette (Zweeds, uit de Green Dorm) en Klara (Zweeds uit de Mee chai Dorm) gaan thais boxen. Het was super leuk. Anette en david gingen voor de 2e keer en anette heeft echt talen. De oude, ontzettend goede, enkel thais sprekende leraar was geweldig. Hij is klein en oud, maar nog heel snel en soepel. Hij leerde ons door dingen voor te doen. Het was (zoals David het noemde) een "autenthieke thaise ervaring". Het is net buiten Nong Khai, waar dus nog minder toeristen komen en de box-ring en alle oefenmaterialen zijn in zijn tuin. Hij schijnt een erg goede en beroemde man te zijn in de thaise bos-wereld, dus het is super dat hij ons wil trainen!
David heeft hem leren kennen via Kevin, Kevin is een hawaiaan die in australie woonde en nu barman is in Nong Khai (tot mei, geloof ik). Hij is erg aardig en traint veel bij deze man. Hij spreekt ene beetje thais en kan dus voor ons vertalen. Hij is erg aardig en ik denk dat ik (samen met Anette en Klara) vaker daarheen ga.

De komende dagen zal ik niet bloggen en geen mails beantwoorden, want ik ga morgen om 16u naar summer camp. Samen met Wendy (komt uit de U.S. is in de 30). Summer camo zal bestaan uit slapen in tentjes en kinderen engels geven en leuke dingen met ze doen. We gaan dan 3 nachten weg, en komen zondag terug. Hopelijk wordt het leuk.

Dus... tot laters allemaal en maak je geen zorgen als je weinig van me hoort ;-)

Dikke kus,
Dorine

p.s. Ik heb weer wat foto's! (aangezien ik weinig op waarbenjij kwijt kan hier weer de link naar picasa)
http://picasaweb.google.com/doortje98/Thailand#

  • 21 Januari 2009 - 11:42

    Dennis:

    Erg leuk, nooit gedacht dat dorine ooit een vechtsport zou beoefenen :P

    Het klinkt allemaal erg leuk. Het is verleidelijk om nu op het vliegtuig te springen en naar Thailand te gaan :P

    Maarja veel plezier op het kamp!!


  • 21 Januari 2009 - 15:34

    Narda:

    Yo zussie!

    Sweet >< Mooie trap !
    * rent snel naar zwaard * Je weet dat ik je heel lief vind he...? XD

    Have fun with all the new experiences !!

    much hugs,

    Je zusje

  • 22 Januari 2009 - 12:27

    Anna:

    Yo Do

    klinkt allemaal geweldig nu wil ik ook naar THailnad!
    nar en ik missen je trouwnes wel een beetje bij Yoga :(

    xx an

  • 22 Januari 2009 - 19:26

    Nienke:

    Je foto's zijn leuk! En heb veel plezier op 'summercamp'!

    Oh ja, wit zijn was vroeger ook erg in bij Nederlandse vrouwen, hoe witter je was, hoe rijker je was ;)!

  • 23 Januari 2009 - 15:43

    J.schagen@chello.nl:

    Ga je ons ook kick-boxen leren als je terugkomt? groetjes, Luka
    Wat een mooie foto's, dat jij kickboxt. groetjes, Maas.
    lieve dorine
    ik mis je heel erg .
    ik hoop dat je snel trug komt uit thailand
    groetjes daantje
    I LOVE JOU


  • 26 Januari 2009 - 08:55

    Fam V.driel:

    Lieve Dorine
    Met spanning lees ik al je berichten uit Thailand, kooklessen , thai-boksen , ontmoetingen met andere deelnemers uit andere continenten .Heerlijk als je dan gebruik kan maken van je op school opgedane talenkennis. Ik Indonesie probeerde ik ook altijd om met onze bedienden in hun taal te converseren.
    De wereld is wel klein maar
    de zeer verschillende s.chrijfwijzen zijn een gigantische blokkade/.
    Veel succes. opa en oma.

Verslag uit: Thailand, Nong Khai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 29628

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: