Sa wad dee ka! - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Sa wad dee ka! - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Sa wad dee ka!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

17 Januari 2009 | Thailand, Nong Khai

jaja, ik heb al thaise lessen gehad, ik ben aan het leren tellen en ik weer hoe ik kinderen stil moet houden in de klas (fung kru!= listen to the teacher!)
Dat is inbegrepen bij de T2T (travel to teach). Dat is de organisatie die voor mij de dorm en het lesgeven regelen. Relaxe aardige mensen. Ook een nederlandse man (Rick). Ik heb nog geen woord nederlands met hem gesproken, dat is gewoon vreemd als er anderen bij zijn die je dan niet verstaan :P
Ik zit nu een de Green Dorm in Nong Khai, samen met een aantal anderen. Nu met 1 meisje uit engeland (die gaat donderdg weg) een stelletje uit Australie (gaan ook donderdag weg) en een meisje uit Zweden (die gaat over 3 weken ofzo weg). Dus ik ben echt de enige die een beetje lang blijft :P In de dorm is plaats voor 10 mensen, dus we hebben nu allemaal (heel luxe) ene kamer voor onszelf. Het schijnt dat er volgende week nog wat anderen komen (lijkt me wel gezellig). Het seizoen is nu een beetje aan het beginnen, dus het wordt vast drukker en leuker!
De dorm is wel vrij primitief, geen warm water, toilet doorspoelen met een emmertje wat dat ernaast staat en de computer en tv doen het niet (de dvd-speler wel, we kunnen dus dvd's kijken) er is geen fornuit ofzo, maar dat hoeft niet, want voor minder dan een euro koop je buiten ergens een heerlijke maaltijd! Gewoon bij een straat-verkoper, dat is erg veilig en erg lekker!

Mijn heimwee is nog niet helemaal over, maar ik heb genoeg afleiding en iedereen hier vertelde me dat het normaal is en dat het na 1-2 weken over is (dat hoop ik dan maar). Maar het gaat stukken beter met me dan in Chaing mai (even op degene die ik erg heb lastig gevallen met mijn eenzaamheid (A))

Ik zit nu in een super relaxe stoel in ene internetcafeee vlakbij. Het heet: Coffeenet. Je kunt er gratis koffie en thee drinken en het internet kost 35 baht per uur (dat is ongeveer 78 cent voor de economen onder ons). En er is MSN en skype op de compters en ze zijn lekker snel en mooi, dus dat is fijn, ik zal wel vaak bloggen :P Tenzij ik het te druk krijg met andere leuke dingen zoals:
-les geven (ik begin maandag op een high school, kids van 14-16 wat engels leren en 1-2 avonden in de week les geven aan monninken)
-Thaise les (1 keer in de week, hopelijk leer ik het een beetje, ik kan het in elk geval meteen in de praktijk proberen)
-yoga (moet ik nog even opzoeken, maar dat wil ik ook wel proberen
-thaise massages (150 baht voor 1 uur, het schijnt pijnlijk maar echt geweldig te zijn)
-thais leren boxen (er schijnt een thaise man te zijn die je prive les geeft en je mag betalen wat je wil. Hij schijnt geen woord engels te spreken en de lessen zijn super autenthiek ik een boxring in zijn tuin. lijkt me echt geweldig om te proberen!:P)
-thais leren koken (de andere dorm heeft wel een keuken en daar regelt T2T kooklessen (in die dorm zitten nog meer mensen, ook een nederlands meisje hoorde ik!)

Deze avond hebben we ergens op straat gegeten en een oud thais mannetje kwam naar ons toe en wilde ons tamaride verkopen (best lekkere vrucht, google maar). Hij liet het ons gratis proberen en we leerde hem een paar woordjes engels en probeerde ons thais op hem uit. Het was een grappige mannetje en het engelse meisje heeft een zak Tamarinde gekocht. Al het fruit hier is rijp, vers en lekker :D Net als de fruitsalade die ik als ontbijt had! Heerlijk ontbeten bij een gast-huis eet-plekje aan de Mekong rivier. Echt prachtig is het daar en als T2T vrijwilliger krijg je er korting:P

Oke, ik heb wel weer genoeg geschreven, volgende keer zet ik misschien ook weer wat foto's online, ik heb nu m'n camera niet bij de hand (die ligt in de dorm)

Nou, Sa wad dee ka, allemaal! (t betekend ook goodbye)
tot blogs!

  • 17 Januari 2009 - 16:04

    Renske:

    Hoi Do, klinkt leuk allemaal, behalve dan dat de dorm iets minder is dan beloofd. Je gaat vast en zeker wennen! Sterkt met het lesgeven

  • 17 Januari 2009 - 16:44

    Dennis:

    Klinkt allemaal leuk dorine!! :D

    K moet binnenkort nog op mn woorden passen als je leert boksen :P je pakt me helemaal in!!

    maarja, cool dat je het er leuk vind. En ja het is toch nog even wennen dat dorine er niet is om s'avonds mee te babbelen maarja ik overleef het wel.

    Als je terugkomt heb ik weer wat verhalen over artis :P zal je leuk vinden xD

    Maarja veel plezier!!

  • 18 Januari 2009 - 09:20

    Dirk-Jan:

    Veel plezier met het lesgeven morgen, is best een leuk vak.
    Kan je het contrast van tekst en achtergrond wat verhogen? Oude mensen en slechtzienden hebben wat moeite met wit op geel.
    Ook sterkte natuurlijk. Hier is het 5C en regen en wind. Bij jou veel wind? Kan je in de rivier zwemmen?

  • 18 Januari 2009 - 10:02

    Dirk-Jan:

    Veel plezier met het lesgeven morgen, is best een leuk vak.
    Kan je het contrast van tekst en achtergrond wat verhogen? Oude mensen en slechtzienden hebben wat moeite met wit op geel.
    Ook sterkte natuurlijk. Hier is het 5C en regen en wind. Bij jou veel wind? Kan je in de rivier zwemmen?

  • 18 Januari 2009 - 10:02

    Dirk-Jan:

    Veel plezier met het lesgeven morgen, is best een leuk vak.
    Kan je het contrast van tekst en achtergrond wat verhogen? Oude mensen en slechtzienden hebben wat moeite met wit op geel.
    Ook sterkte natuurlijk. Hier is het 5C en regen en wind. Bij jou veel wind? Kan je in de rivier zwemmen?

  • 18 Januari 2009 - 13:57

    Narda:

    Hey zuske!

    Klinkt als een fruitfestijn daar ^^ Suits you !
    Hoop dat die nieuwe mensen die naar de dorm komen leuk zijn en ff blijven.
    Succes daar zussie, Kick ass! (bijvoorbeeld van dat verdachte thaise box-figuur... ><' )

    -xxxxxx-

    Je zusje

  • 18 Januari 2009 - 17:30

    J.schagen@chello.nl:

    Hoi Dorine,

    Spannend hoor, wat je allemaal meemaakt! Hoe is het om pubers les te geven? Hoe reageren ze op jou?
    Nou, in ieder geval heel veel succes morgen.

    De kinderen hier missen jou, we hebben nog geen vervanger gevonden en ze gaan morgen verplicht bij een vriendje spelen.

    En wij zijn allemaal jaloers op het lekkere warme weer!

    Nou, geniet maar met volle teugen, voor je het weet ben je weer terug in dit kikkerlandje dus weg met die heimwee.

    Heel veel liefs van ons allemaal,
    groetjes,
    Carmen, Alex, Maas, Luka en Daanje.

  • 20 Januari 2009 - 13:49

    Simone:

    leuke ervaring al dat fruit ook voor als je mischien weer terug bent bij leegwater al leuke thaise badeenden gezien? pas je wel op met boxen groetjes

  • 22 Januari 2009 - 12:23

    Anna:

    Heey do klinkt allemaal geweldig en die weimwee gaat wel weer weg ;p. cool trouwens dat ze daar drakenfruit hebben! ik heb het een keer gegeten and I love it!

    xx anske

Verslag uit: Thailand, Nong Khai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 29628

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: