Aangekomen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

14 Januari 2009 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,
Even om jullie gerust te stellen:
Ik ben veilig aangekomen en de reis ging perfect. Het was even een gedoe om in Chiang Mai de plek te vinden om een ticket naar Udon Thani te boeken, maar dat is ook gelukt!
Ik zit nu in Tri Gong Residence even achter de computer, deze computer heeft helaas alleen een floppie-ingang en gaan USB... Dus ik kan nog geen foto's oploaden. Er staat nog een computer daar kan ik straks ook nog even kijken ;-)

Over mijn reis: de 12 uur naar Singapore vielen super mee, dat ging heel snel voorbij (misschien ook door de leuke film en spelletjes die je kon doen op het schermpje dat je voor je had!!!) Ik heb weer eens Super mario bros en Pokemon Yellow gespeeld! (ik ben er nog steeds slecht in :P) Ik zat gezellig naast nederlandse mensen die naar Bali gingen, een maandje op vakantie :D
In Singapore gingen we uit elkaar en de laaste 3 uur naar Chiang Mai zat ik naast een zwijgzame meer erg vriendelijke man. Ik denk dat hij Thais was. Singapore heeft trouwens een erg chille luchthaven, maar dat kan ook zijn omdat ik er om 6 uur 's ochtends was, niet naar een andere terminal hoefde en het was een doordeweekse dag.

In Chiang Mai is het allemaal wat chaotiser, daar schrok ik een beetje van, maar het is gelukt! Een erg vriendelijk, goed engels sprekende taxi-chauffeur bracht me (na enig zoeken) bij Tri Gong Residence.
Inmiddels heb ik kennis gemaakt met mensen in een kamer naast mij. Avontuurlijke amerikanen met een schattig zoontje :) Ze zijn al veel vaker in Thailand geweest. Deze keer waren ze in Bangkok begonnen en omhoog getrokken.

Toen ik alleen in m'n kamer was voelde ik me niet super, helemaal alleen in een grote enge stad en m'n mobiel verstuurt geen smsjes!!! :( Maar toen dwong ik mezelf buiten een rondje te lopen en wat fruit te kopen en dat hielp! Zodra ik door Chiang Mai loop voel ik me heerlijk. Het is een fijne stad en ik heb al een halve drakenvrucht op! Heerlijk:D De andere helft ligt in mijn koelkastje en wordt morgen mijn ontbijt :P

Ik baal wel dat ik alleen ben, maar gelukkig zit ik vrijdag in een vrijwilligershuis. Hopelijk wordt morgen een beetje gezellig, en zit ik niet aldoor eenzaam op m'n hotelkamer... :P Nou ja, ik ga ook wel proberen te kijken of er nog meer mensen hier kamers hebben, wie weet zie ik ze vanavond en wordt het super gezellig! En als ik geslapen heb gaat het vast ook een stuk beter :)

Tot snel!
Dikke Kus

p.s. Zonnige en ca. 25 graden (om even gemeen te doen :P)

P.P.S. Het is gelukt! De andere computer heeft een USB-ingang. Er staan wat foto's hier en nog een paar op picasa: http://picasaweb.google.com/doortje98/Thailand?feat=directlink

enjoy!

  • 14 Januari 2009 - 07:38

    Renske:

    Dag lieve Do, ik wachtte al op je sms'jes. Nu weet ik gelukkig dat je goed aangekomen bent. Hopelijk slaap je lekker en ben je dan weer fit om het laatste stuk te reizen en eerst ook nog van Chiang Mai te genieten.Veeel kussen mam

  • 14 Januari 2009 - 10:41

    Dennis:

    Hey Dorine, goed om te weten dat je veilig bent aangekomen! En tof dat t daar zo mooi is :P

    Groetjes Dennis

    ps. Dat is de eerste keer dat ik een drakenvrucht zie :P * schaam *

  • 14 Januari 2009 - 14:21

    Soeranie:

    Hai Dorine,

    Goed dat je veilig aangekomen bent.
    Leuke foto's btw

    Groet

  • 14 Januari 2009 - 17:18

    Annelies:

    Ha die Door,

    Stoer hoor helemaal in je uppie. En soms natuurlijk ook wel een beetje moeilijk.
    Ik had in gedachte dat je de 16e weg ging, dus ik gisteren enthousiast bellen, maar te laat. En de computer zet ik meestal maar 1x per week aan. dus........
    Handig hoor deze site en leuk dat je al foto's hebt.
    Ik hoop dat je inmiddels al wat contact hebt voor de komende dagen; want eten in je eentje is niet zo gezellig. veel plezier, ik blijf je volgen. groetjes Annelies

  • 14 Januari 2009 - 17:33

    Opa En Oma Van Driel:

    lieve dorine
    Kilometers uit elkaar en toch zo n contakt , fantastisch. Veel geluk en een leerzame tijd. Hoeleven de mensen daar n vergelijking met ons. Nee geen elftsteden toch maar toch ook , ik hoop dat je steeds goede spanning heb om je mobiel op te laden. Kussen van ons.

  • 14 Januari 2009 - 20:52

    Natascha:

    Hai Dorine,

    Je bent goed aangekomen! Tof =) Leuke foto's =D

    Xjes Natascha

  • 16 Januari 2009 - 12:42

    Wilma:

    Hoi Dorine,

    Goed dat je veilig bent aangekomen! Leuk om zo snel al berichten van je te lezen. Wat een avontuur!

    Heel veel plezier en dat je maar veel leuke dingen mag beleven!

    Groetjes van ons.

  • 16 Januari 2009 - 18:18

    Nathalia:

    Hey Dor, top dat je ons op de hoogte brengt, leuke foto's btw ;)
    Hehe, AWESOME!!! die vrucht ken ik :D!!! Aangezien je nu in Thailand zit, raad ik je deze vruchten aan:
    *Durian (rum/alcohol-achtig): MOET JE NEMEN, ze zijn ERG duur in NL!!! + tzijn mijn lievelingsvruchten >

  • 16 Januari 2009 - 19:51

    Oma Rosalientje, Opa:

    AALKD,
    Nou daar zit je dan met de drakenvrucht. Ik heb eindelijk je site gekregen na een nieuw programma geïnstalleerd te hebben, en nu zijn we dus met je in contact. Heel fijn. Lekker rondlopen in die onbekende stad. Bij Jan vroegen ze allemaal naar je en leven mee. dikke zoen, oma rosalientje, opa eky

  • 18 Januari 2009 - 11:31

    Jeannet:

    Hoi Dorine,

    Leuk om te lezen wat je zo al meemaakt!Ja een beetje heimwee is niet zo gek,maar grote kans dat als je straks weer in het Nederlandse kikkerlandje zit met van die fijne regenbuien zoals vandaag je verlangt naar Thailand,zoals ik als ik je verhalen lees en je foto zie in Changmai!
    Groetjes Jeannet

  • 20 Januari 2009 - 20:34

    Annelies:

    Hé Dorine,

    Hoe is ie nu na een week; het wordt weer tijd voor een nieuw berichtje hoor!! Ben heel benieuwd hoe het met je gaat. Al leuke mensen ontmoet, gaat het een beetje met alleen maar engels spreken (of Thais?) en met het geven van de engelse lessen? Heb je nog een beetje tijd om de omgeving te verkennen? en heb je nog leuke foto's. Ben heel benieuwd naar je verhalen (heb je eigenlijk wel een computer in de buurt, nou ik merk het wel). Groetjes Annelies

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 29628

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: