Completely in love! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Completely in love! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Completely in love!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

03 April 2009 | Thailand, Chiang Mai

Ik ben echt compleet verliefd geworden hier in Thailand.

Chiang mai is een geweldige stad. Aardige mensen, heerlijk eten, leuke dingen te doen en de hele sfeer, op de markten in de straaten. Ik denk dat ik hier wel zou kunnen wonen!
Dit gevoel had ik al ervaren tijdens mijn eerste dagen in thailand (ik kwam aan in chiang mai). Ik voelde me verschrikkelijk door de heimwee, maar zodra ik de straat op liep voelde ik me veel beter. Het is de magie van Thailand('s Chiang mai).
Ik zal nu stoppen met chiang mai ophemelen, want het is iets dat je gewoon moet beleven ;-) (en als je een ticket wil boeken, zeg t me, ik ga mee!)

Nu even een overzichtje van wat ik de afgelopen weken heb gedaan. (kort want ik wil van m'n laatste dagje hier genieten).

Het weer is hier nog steeds ontzetten warm en af en toe is er 's avonds iets wat op een regenbuitje en onweer lijkt, maar echt gieten heeft het maar 1 avond gedaan. Ook hebben we geprobeerd Arjan's verjaardag de 18e maart te vieren, maar de arme schat had voedselvergiftiging :( Daarom hebben we t naar die donderdag verplaatst. Donderdag gingen we uit. Naar een gezellige reggea bar (Roots), waar Arjan natuurlijk met de live band een nummer gespeeld heeft... Vervolgens gingen we naar de Chiang mai versie van Warm-up. Wat in nong khai een kleine bar is, is hier een serieuse club. We hebben daar gedanst en gedronken (nee, ik bijna niets) en vervolgens zijn we 5 minuten in een andere club geweest, waar de eigenlijk te moe (en sommigen te dronken) voor waren. Al deze plekken wisten we omdat coordintor Jim met ons mee ging (en dronk). Zij weet alle leuke plekken en Chiang mai zou niet hetzelfde zijn zonder haar.

Zaterdag de 21ste (Juut's verjaardag!) ben ik 's avonds naar de saturdaynight walking street (= markt) gegaan. Samen met Angelika (heb ik 2 keer ontmoet in Nong khai en ze kwam nu voor t weekend in onze dorm crashen :P) Daarna ben ik met haar naar de night safari gegaan. Was meer een dierentuin by night, maar toch leuk om te doen. Zondag de dierentuin (zie foto's) en de sundaynight market again :D

Die week erna weer english camp (kids van ca. 10 jaar). Op een nieuwe school, was erg leuk, leuke groep :D Verlegen in t begin, maar tijdens de show en het watergevecht (we hadden waterguns voor de gekocht) om de laatste dag wat het ijs helemaal gebroken. Vrijdag uit gegaan na het drinken bij de vrienden van Jim (ze drinken de whiskey hier puur en water om t weg te spoelen). En ja, ik heb 3 glaasjes meegedronken (go ik :P) en ik had een leuke avond ;) Zaterdag de 28ste heb ik met Klara een 1-day trekking gedaan, olifantentocht, wandelen, zwemmen bij een waterval en bezoek aan een mountain volk village. Was touristisch, maar leuk. (zie foto's :P) En die avond.... hebben de korean BBQ gegeten... voor 130 baht zoveel eten (gedeeltelijk zelf klaarmaken) als je wil. Inclusief ijs, cake's, fruit en nog veel meer, ik wil niet weten hoeveel ik gegeten heb, maar het was gezellig :P
De zondag uitbuiken bij een groot meer, beetje gezwommen (in onze kleding om de thai te respecteren).

Afegelopen week hadden we kids rond de 13-14 jaar. Beetje ouder dus, maar niet minder leuk om les te geven. Ze waren gezellig en slim. (en ze probeerde echt met ons wat engels te praten!). Verder heb ik afgelopen woensdag iets sportiefs gedaan! :P Ik ben samen met Archie (germany) gaan spinnen! (ja in een sportschool op een soort fiets je suf zweten). Archie blijft nog langer in Chaing mai en besloot lid te worden en ik mocht gratis een keertje mee spinnen :D Het was een aparte ervaring om met een thaise instructeur en een hoop thaise mensen te spinnen, het was veel afkijken en hopen dat je t goed doet. Maar het was heerlijk om weer eens 50 minuten te zweten.
Gisteren was het de laatste avond van Klara en mij in Chiang mai, dus we gingen uit. Naar the riverside bar, waar fijne live muziek was :) En vandaag laatste dag van summer camp met een leuke show en gezelligheid (foto's volgen).

Al met al heb ik genoten van Chiang mai en ik hoop dat ooit nog eens te mogen doen. En vanavond... om 20u de 12-uur-durende bustrip back to home (lees: Nong khai)

tot over 9 weekjes! (ik vlieg de 4e juni terug :'(...)
thaise kusjes!

p.s.: foto's:
http://picasaweb.google.com/doortje98/Thailand6#

  • 03 April 2009 - 18:08

    Dennis:

    Neeee, niet in thailand gaan wonen, we zouden je te veel missen :P

    Echt geweldig dat je het zo naar je zin hebt in Thailand.
    Is er veel verschil tussen een thaise en een hollandse dierentuin?

    Het weer hier begint het echt lekker weer te worden en tjah, t wordt ook weer erg druk in de tuin. Dus veel bikkelen

    Nog veel plezier de laatste 2 maanden!! en tot snel!!

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2009

Weer thuis

02 Juni 2009

ik...wil...niet...terug.... :'(

16 Mei 2009

Traveling/ sun-bathing

30 April 2009

Miljonair voor 1,5 week

16 April 2009

Op naar Laos...
Dorine

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 29628

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Azie met Peter

31 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

5 weken Nieuw Zeeland

28 Juni 2010 - 03 Augustus 2010

5 weken India/Nepal/Thailand

13 Januari 2009 - 04 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: