Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Dorine

14 Maart 2014 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal,

We zijn weer in Nederland! Om 6:05 lokale tijd kwamen we aan.

Onze laatste dag in Kathmandu hebben we rustig aan gedaan. We bezochten de "garden of dreams", een fijn rustig en mooi parkje in t centrum van Kathmandu; een oase in de drukke stad (al hoor je nog steeds al t getoeter). Het was er druk bezocht door stelletjes die overal op bankjes en trapjes knus naast elkaar zaten. Daarna wat door de straatjes van Thamel gelopen, de drukte vaarwel gezegd en onze laatste lunch daar gegeten.

Vervolgens met de taxi naar het vliegveld. De vluchten verliepen redelijk goed. In Kathmandu was er de chaos die we verwachtte; het vliegtuig zou van gate 1 vertrekken en iedereen zat dus daar. Toen er maar niemand kwam en de naam van de maatschappij (Ethihad) maar niet op het bord verscheen, waren we al bang voor vertraging (en we hadden maat 1,5 uur overstap). Gelukkig werd er ineens omgeroepen dat we naar gate 3 moesten (was nog geen 50 meter verderop, dus geen probleem). Ook daar stond er een andere vlucht op t bord dan die van Ethihad, maar er stond wel personeel van Ethihad en iedereen verzekerde ons dat we daar moesten zijn en inderdaad, het juiste vliegtuig stond er en met uiteindelijk maar 15 minuten vertraging stegen we op. De vlucht verliep prima tot we vlakbij Abu Dhabi (onze overstap) kwamen, toen werd het wat turbulent, beetje jammer, maar wonder boven wonder kregen de piloten het voor elkaar het vliegtuig zo zacht op de grond te zetten dat we niet eens merkten dat we al geland waren! Nog nooit zo'n mooie landing gehad! En bijna een halfuur eerder dan gepland! Dus ruim op tijd voor onze volgende vlucht, van Ethihad, maar uitgevoerd door KLM. We konden dus nog fijn bijkomen van de turbulentie.

Dit maal een groter toestel. Ook deze vlucht verliep prima en voor we het wisten stonden we, met behoorlijk slaaptekort, op het vertrouwde Schiphol. De bagage was al eerder op de band dan dat wij er waren, dus we konden onze tassen meteen meenemen en door naar de trein. Toch echt wel een verschil tussen Schiphol en Kathmandu... We namen de trein naar Duivendrecht en daar haalde mijn ouders ons op, mijn zusje stond er zelfs ook! Om 7 uur 's ochtends!

Toen werd Peter afgezet thuis en ging ik met mn ouders mee. We zijn de afgelopen 9 weken nog niet zo lang en zo ver uit elkaar geweest, maar we zullen er weer aan moeten wennen.

Nu dus weer acclimatiseren en genieten van stroom, drinkwater uit de kraan en zachte bedden!

Tot snel allemaal!

liefs,
Dorine (en Peter)

Hier wat laatste foto's: https://plus.google.com/photos/118400092123773672870/albums/5990593613008824705?authkey=COamhKOZj_v5Lw

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Dorine