Verder omhoog naar de apen! - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Verder omhoog naar de apen! - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Verder omhoog naar de apen!

Blijf op de hoogte en volg Dorine

15 Januari 2014 | Thailand, Lopburi

Lieve allemaal,

Mochten jullie gehoord hebben over het gedoe in Bangkok: wij wisten dat maandag de shut down zou zijn, dus zijn zondagochtend vertrokken naar Ayuthaya. Daar hebben we heerlijk 3 nachten rustig wat tempel-ruines bekeken en genoten van de rust die er heerste in vergelijking met in Bangkok. We zaten in het guesthouse van een aardige man en in het backpacker-straatje waar we zaten waren ook n paar barretjes. Een ervan had ook elke avond van 9 tot ca 11 live muziek en een pooltafel. Dus we hebben de eerste avond bij de verschillende plekjes doorgebracht onder het "genot' van Thais bier, de avond erna pool gespeeld en muziek geluisterd en de laatste avond in de jazz bar whiskey-coke gedronken en een spel gespeeld met de eigenaar en 2 Duitse meisjes; de bareigenaar stelde ons steeds n vraag: noem 12 landen die eindigen met land (in engels), noem 10 landen met 4 letters, noem 9 landen die met de a beginnen en eindigen, 2 die beginnen met een a maar niet eindigen met een a en noem 2 landen die met dezelfde letter beginnen als eindigen (maar dan dus niet met n a). Best lastig, maar met wat hints en veel tijd zijn we er redelijk uitgekomen :P Kortom, wilde avonden gehad in het rustige dorpje, waar de barren om middernacht toch echt wel sloten (denken we.. zolang bleven we nooit).

Vanochtend ruim 1,5 uur in de trein gezeten, waarna we om 13 uur in Lop buri aankwamen. Ondanks dat er ontzettend leuke apen hier door de stad spoken (en zelfs op ons gingen zitten) hebben we toch besloten dat we t geen gezellige plek vinden. Morgen vertrekken we weer, verder omhoog met de trein (4,5 uur ditmaal). We genieten nog steeds van het weer en natuurlijk het eten en we leren steeds beter omgaan met Thai (gebruik zo min mogelijk engelse worden, hoe meer woorden, hoe meer verwarring, en lach veel!).

We zitten nu in een "authentiek" Thais game-internetcafe, met een iets wat dubieuze computer, dus uit angst voor een virus zullen de foto's later volgen.

liefs

Verslag uit: Thailand, Lopburi