Weer beter :) - Reisverslag uit Delhi, India van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu Weer beter :) - Reisverslag uit Delhi, India van Dorine Schenk - WaarBenJij.nu

Weer beter :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dorine

11 Juli 2010 | India, Delhi

heyhey,
Na beide n dag of 2 ziekjes geweest te zijn en minimaal gegeten te hebben, zijn we weer volledig hersteld van onze griepjes. Deze kwamen waarschijnlijk ook door de hoogte en de kou in de Himalaya. Het was er wel prachtig en we hebben n kleine trekking gedaan waar, vooral ik, erg uitgeput van raakte. Bergop moest ik elke 5 stappen stoppen om op adem te komen! maar wij laaglanders waren dan ook om ruim 5km hoogte... Onze gids leek nergens last van de hebben en trop nog wat sprintjes omhoog als wij aan t uitrusten waren en hij droeg zelfs mijn tas (ow wat n naar gevoel om de lucht niet te hebben om dat zelf te doen....)
Eergisteren (de 9e) vertrokking we weer vanuit het mooie Leh naar Manali om daar de bus te pakken naar Delhi. Dit klinkt simpeler dan het was... Ten eerste zouden we de 8e weg gaan, dat werd de 9e door sneeuw op de weg. We zouden 1 stop maken onderweg naar Manali en daar in tenten slapen. De eerste dag ging goed, bumpy road en crappy bus, maar we kwamen er. Fijne weinig mensen in de bus (1 engelsman, 1 deen, 1 zweedse, 1 belg, 2 fransen en n spanjaard). Best gezellig. De 2e dag leek vroeg te beginnen, maar we kregen te horen dat de weg closed was en dat we niet weg konden... pas om 12 uur! Dan zouden R en ik onze bus missen... De hele groep hielp aandringen en we vetrokken om 9u! Het grootste gedeelte ging goed, maar toen we er bijna waren stond er een gigantische file... en was n landslide geweest en de weg was dicht... En toen kwam t avontuur! N aantal gingen naar voren om te kijken hoe lang t zou duren en t zu nog n nacht duren om alles weg te krijgen! We wilden daar niet overnachten en besloten net als anderen de berg af te dalen naar de weg waar bussen en taxi's naar Manali stonden. Helaas was ik stom genoeg om eerder die dag door m'm enkel te gaan, dus de afdaling met backpack was nogal zwaar. Halvewege nam t zweedse meisje m'n kleine tas en de belgische jongen mijn grote tas over. Ontzettend lief, maar ik voelde me weer n verwend stadsmeisje :P

Uiteindelijk hebben we t gehaald! De texichauffeur keihard de berg af laten rijden en we waren op tijd voor de nachtbus naar Delhi en daar zijn we nu :)

Al onze andere plannen hebben we wat om gegooid, we gaan niet naar de Taj Mahal en ook niet naar Nepal... hihihi... te weinig tijd en geld...

Nu vliegen we morgen naar Varanasi en de 16e naar Bangkok (via Delhi en mumbai). We hebben er zin in! Varanasi schijnt prachtig en echt India te zijn.

Tot zover onze vernieuwde plannen :)
Wellicht nog n berichtje vanuit Varanasi en anders vanuit Thailand weer.

liefs

• 11 Juli 2010 - 21:35

Narda:

Wow zussie,

wat een gedoe!
    Gelukkig waren er wel lieve mensen in de buurt om te helpen :).
    Volgens mij is het vanaf nu wel wat makkelijker reizen toch? (en in Thailand bekend).
    Veel succes en heel veel plezier!

Ik heb hier een bruiloft bijgewoond, nog geen beren of elanden gezien, maar wel grondeekhoorntjes! (geloof dat ze zo heten) So CUTE! >

• 12 Juli 2010 - 06:57

Oma En Opa V.driel:

met heel veel interesse je verslagen gelezen.
    we verlangen je graag weer terug te zien. ziek zijn is hier al een ramp daar lijkt met het nog intenser. je vader en moeder drijven weer op het wad.

• 12 Juli 2010 - 14:48

Melanie:

hej Dorine!

Tis erg leuk te lezen dat je het zo naar je zin heb daar! En wat je allemaal beleefd natuurlijk ;) Toch wil ik nog alles horen als je terug ben!

xx

• 14 Juli 2010 - 16:02

Renske Dirkjan:

wij lezen dit in norderney in de haven. Hier erg mooi weer zeilen gaat lekker. HOE IS JE ENKEL? GAAT HET WEER GOED MET JULLIE BEIDE? stom duits toetsene bord

Verslag uit: India, Delhi

Dorine